Is der een manier om huidige partitie schijf te detecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Hallo, ik ben bezig met het schrijven van een paar programma's. Maar nog in de dos versie :grin:

Ik wil het programma na installatie automatisch opstarten door het in de opstart map van windows XP te zetten. Maar daarvoor moet je de huidige partitie waarvan XP loopt kunnen zien. Hoe doe ik dat?

Alles lukt zover.. Alleen altijd naar de C:\ opstart map ipv. de huidige partite.

Alvorens bedankt.
Thijs Damen

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gebruik maken van %windir%

Btw, check ook eens alle faqs, die zijn bijzonder nuttig; en dan hoeven we je er niet iedere keer op te wijzen.. ;)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 22:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En lees ook meteen Programming Beleid - De Quickstart eens door :)

We gaan er hier vanuit dat je in eerste instantie zelf opzoek gaat naar een oplossing en dat je ook aangeeft welke zaken je nu hebt geprobeerd en wat daar nu niet mee lukte.

Het opvragen van de installatie map van Windows XP is geen probleem. Hier zijn speciale functies voor. Deze functies kan je o.a. terugvinden in de MSDN en anders met behulp van Google of zelfs met de GoT search.

Mocht je vervolgens een aantal zaken geprobeerd hebben en er nog steeds niet uitkomen dan kan je een nieuw topic openen. Let hierbij wel op de eerder genoemde quickstart :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.