[Testcase] Their names live forever more

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Deze middag een uurtje gefotografeerd in Ieper, de selectie die ik gemaakt heb is in het teken van de herdenking van de soldaten van WO1.

1) We wandelen Ieper binnen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/6295/krachtpunt1tn.jpg

2) De Menenpoort in al z'n grootsheid; de namen van 55.000 officieren en soldaten van het Gemenebest die vóór juli 1917 sneuvelden en van wie het graf nooit werd teruggevonden, zijn in de poort gegraveerd.

Afbeeldingslocatie: http://img455.imageshack.us/img455/461/dsc2604copycopy0ri.jpg

3) Lest we forget...

Afbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/231/perspectiefcopy0sq.jpg

4) Laatste rustplaats

Afbeeldingslocatie: http://img455.imageshack.us/img455/4015/dsc26253bn.jpg

Alles met Nikon D70 en kitlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Die laatste is een beetje saai/standaard; maar de eerste 3 ogen erg indrukwekkend :)

Het z/w past er goed bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 18-05-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 11:45
Foto 2 en 3 zien er top uit, foto 1 vind ik personelijk wat te donker (zwart), foto 4 vind ik personelijk wel wat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten een paar goeie foto's tussen.

Overigens, is het niet 'Lest we forget'? (bij foto 3)
Excuus als ik verkeerd verbeter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ja, is natuurlijk lest, bedankt voor de opmerking :) en alle commentaren tot nu toe!

[ Voor 24% gewijzigd door Frigolamptje op 18-05-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Frigolamptje schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:16:
Ja, is natuurlijk lest, bedankt voor de opmerking :) en alle commentaren tot nu toe!
Het is "Lest we forget" (vrij vertaald: Voor het geval we het vergeten) en dus niet "Lest we not forget".

(Google levert 1,8 miljoen hits op de eerste zin, slechts 26 duizend op de tweede.)

De tweede en derde foto vind ik indrukwekkend, in die volgorde ook. Sombere sfeer, wat ook wel hoort bij zo'n herdenkingsplaats.

In miereneuker mode zou je bij #3 er rechts nog een randje af moeten halen om 'em helemaal symmetrisch te krijgen. Zelf zou ik #4 anders gecropt / ingedeeld hebben dan jij hebt gedaan. Die voorste zerk in het midden kan, denk ik, interessanter als je die uit het midden zet.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind #3 er wel uitspringen zeg, wat een prachtfoto. De andere drie zijn ook erg mooi maar #3 trekt me meer.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
JumpStart schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:31:
[...]

Het is "Lest we forget" (vrij vertaald: Voor het geval we het vergeten) en dus niet "Lest we not forget".

(Google levert 1,8 miljoen hits op de eerste zin, slechts 26 duizend op de tweede.)

De tweede en derde foto vind ik indrukwekkend, in die volgorde ook. Sombere sfeer, wat ook wel hoort bij zo'n herdenkingsplaats.

In miereneuker mode zou je bij #3 er rechts nog een randje af moeten halen om 'em helemaal symmetrisch te krijgen. Zelf zou ik #4 anders gecropt / ingedeeld hebben dan jij hebt gedaan. Die voorste zerk in het midden kan, denk ik, interessanter als je die uit het midden zet.
Wat betreft die taalkwestie heb je dus helemaal gelijk, net zoals Medje, waar ik half overgelezen heb O+ . Van foto 3 kan ik geen randje afhalen, anders is hij onderaan niet meer symmetrisch, net daar waar het het meeste opvalt... het feit dat de foto niet helemaal symmetrisch is is door het kusseneffect van de groothoek; dit heb ik gecorrigeerd met PTlens, maar volledig symmetrisch krijg je dat dus kennelijk niet... Wat 4 betreft, daar heb je dan weer gelijk in, ik had een andere versie, waar de zerk niet centraal staat, maar daar staan mensen op die de sereniteit van de reeks verstoren...(niet weg te klonen met photoshop overigens). Ik weet dat je een onderwerp bijna nooit in het midden van de foto kwijt kan, maar door dit nu te doen komt het struikje van de tweede rij en de zerk van de derde rij ook goed in beeld. Ik weet dat 4 eerder een standaard foto is, maar binnen de reeks vond ik hem helemaal tot zijn recht komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

En als je nou #4 naar 4:3 cropt, zonder afsnijden rechts of links? Niemand legt die 3:2 verhouding als regel op, toch?

Overigens, ook weer strikt pixelneuckende, optioneel dus: Een pietsje rotatie linksom (1,2 graden) zou mogen. Het terrein helt iets, de zerken staan dan recht.

[ Voor 44% gewijzigd door JumpStart op 18-05-2006 22:24 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
#1 doet mij niet zoveel, #4 is een beetje standaard, maar #2 en #3 zijn super.
Mooie toning!

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

foto 4 is niet echt vetjes, maar 3 is heel mooi mijns inziens :)

Bij #1 heb je mi. teveel lucht links.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1