[2000] PC niet meer extern bereikbaar bij login scherm*

Pagina: 1
Acties:

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:53

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Topicstarter
Ok,het volgende is aan de hand,ik heb rond gezocht maar ik schat dat ik in zowel engels als nederlands niet de juiste termen gebruik (connection drop at windows 2000 login screen,netwerk down bij login scherm etc etc...)

het volgende is dus het geval:

Ik moet een gebruiker in Denemarken helpen met een probleem,ik dacht dit snel te doen door zijn pc over te nemen via dameware (zit gewoon op netwerk van het werk) maar de pc is niet te bereiken.
Ik krijg geen ping reply,en ook op naam kan niets gevonden worden,maar de user kan wel gewoon werken en internetten enzo.
Dat is dus ook het vreemde,want hij heeft wel een ip en alles,maar die kan ik dus niet pingen.
Wat ook opviel is dat als ik de pc laat rebooten,dat op het moment dat de netwerkdrivers geladen zijn ik de pc wel kan benaderen maar zodra het loginscherm te voorschijn komt,de verbinding meteen weer weg is.

Het moge duidelijk zijn dat ik deze laptop niet makkelijk kan bereiken en ik het eerst anders wil oplossen dan het hierheen te laten sturen,maar ik heb geen idee meer.

ik heb alle software gecontroleerd,alle niet standaard software verwijderd en volgens hem vind de antivirus ook niets (daar moet ik dus maar op geloven).

Iemand nog enig idee of moet ik de laptop toch maar hierheen laten sturen :(

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Heb je geen andere PC daar lokaal staan die je wel kunt bereiken? Misschien kan je dan met iets als VNC wel via het lokale netwerk het systeem benaderen...

• mrsar

mrsar

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:39:
Heb je geen andere PC daar lokaal staan die je wel kunt bereiken? Misschien kan je dan met iets als VNC wel via het lokale netwerk het systeem benaderen...
feitelijk is dit al het lokale netwerk,en helaas is er daar geen andere pc in de buurt op het moment,maar ik ga deze in ieder geval even onthouden voor als ik hem weer opbel :) en er hopelijk wel collega's van hem zijn.

Maar ook via de normale file share kom ik er niet op (de \\pcnaam)

ook de netwerk instellingen heb ik met hem gecontroleerd en die staan ook allemaal goed.hij krijgt dus wel z'n ip goed op het moment voor het login scherm...

[ Voor 20% gewijzigd door mrsar op 18-05-2006 15:42 ]

Verwijderd

zeker dat het geen authentificatieprobleem is met dameware? Kijk eens na of die computer nog correct geregistreerd staat op het domein.

• mrsar

mrsar

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:43:
zeker dat het geen authentificatieprobleem is met dameware? Kijk eens na of die computer nog correct geregistreerd staat op het domein.
ja aangezien het mij gek lijkt dat dameware ook het pingen blokt en file/printer-share ;)

er zit btw verder geen firewall op tot zover ik weet.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

mrsar schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:49:
[...]

ja aangezien het mij gek lijkt dat dameware ook het pingen blokt en file/printer-share ;)

er zit btw verder geen firewall op tot zover ik weet.
Wat anders kan tijdens het starten van Windows "opeens" ping requests tegen houden als een firewall ? Het lijkt me slim om in deze hoek (met behulp van de gebruiker) te zoeken. Kan de gebruiker jouw pc wel pingen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mrsar

mrsar

Topicstarter
lier schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:56:
[...]

Wat anders kan tijdens het starten van Windows "opeens" ping requests tegen houden als een firewall ? Het lijkt me slim om in deze hoek (met behulp van de gebruiker) te zoeken. Kan de gebruiker jouw pc wel pingen ?
ja

dat is het em juist,tot zover ik het met hem heb kunnen checken is er geen firewall.
hij kan mij pingen,hij kan internet op,ook naar .nl sites waarvan ik zeker weet dat een deen daar niets heb :P

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Zit hij niet achter een router? Zo ja, port forwarden :). Anders lijkt het me toch een firewall probleem. De windows firewall is dus uit?

• mrsar

mrsar

Topicstarter
eerder heeft het nog gewerkt (4 maanden terug ofzo( ? ) en dat soort dingen zijn altijd goed geconfigureerd
en zoals gezegt,op het moment dat de drivers zijn geladen,dan kan ik het systeem wel op tot het login scherm te voor schijn komt,dan wordt ik gedisconnect

[ Voor 43% gewijzigd door mrsar op 18-05-2006 16:27 ]

• djluc
Zeer vreemd probleem. Is het een vaste netwerkverbinding, met kabeltje dus?

• mrsar

mrsar

Topicstarter
met kabeltje idd :P en ik zat dus ook al van :? dit is...apart :P
hij kan dus gelukkig wel gewoon doorwerken nu,dus verder werkt alles :P behalve dat zijn systeem niet online staat voor mij (en wifi kan niet aangezien die standaard niet werkt (zeg maar net niet eruit gesloopt)

• mrsar

mrsar

Topicstarter
*kick* niemand?

• djluc
Laat hem een VPN opbouwen naar jouw PC of een VPN server en probeer via die VPN verbinding zijn systeem over te nemen...

• mrsar

mrsar

Topicstarter
dat wordt wat lastig denk ik,het is nl een gewone user,geen handig plan dus,zo maar eens bellen dat hij dat ding maar eens hierheen moet sturen. :P

Pagina: 1