Toon posts:

WIN NT verbinden met andere pcs werkt niet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment hebben we een WINNT bak herinstalleert.
Aangezien de onboard netwerk kaart stuk was hebben we er een nieuwe ingezet. Geen enkel probleem. Als we de netwerkkaart aansluiten op het netwerk gaan de lampjes branden en bij actief zoeken naar andere pc's flikkert het lampje uitstekend.

Maar dan..

We krijgen geen ip adres van de dhcp server. Dus die stellen we zelf in + Gateway enz.

We krijgen een ip adres ed...

Maar dan kunnen we nergens heen pingen. Alleen 127.0.0.1 werkt.

We hebben gezocht naar oplossingen, maar waarschijnlijk zal het een vinkje of instelling wezen om te mogen pingen ofzo...

Heeft iemand een idee??

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Is het wel een bedrade kaart? Het klinkt namelijk niet zo :)

Kijk of het lampje op je switch ook brandt en of er wel degelijk een DHCP-server is, anders kun je lang wachten ;)

Als dit niet werkt kan het nog aan de drivers liggen, maar veel meer zou ik ook niet kunnen bedenken...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31
Het gaan branden van de lampjes op een netwerkkaart heeft niets te maken met het feit of de kaart inderdaad in Windows werkt. Dat wordt op hardwareniveau geregeld. Het lijkt me eerder dat de driver gewoon niet goed geïnstalleerd is. Wat voor netwerkkaart is er geplaatst?

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:42:
Het gaan branden van de lampjes op een netwerkkaart heeft niets te maken met het feit of de kaart inderdaad in Windows werkt. Dat wordt op hardwareniveau geregeld. Het lijkt me eerder dat de driver gewoon niet goed geïnstalleerd is. Wat voor netwerkkaart is er geplaatst?
Okee, wij dachten dat het groene lampje voor het werken op hardware niveau was en de orangje flikkerend lampje voor netwerk verkeer...

Er is een realtek netwerkkaart geplaatst. NT pakte deze driver uitstekend en gaf geen melding van niet gevonden e.d.

Extra:
We kunnen alleen naar ons eigen IP Pingen....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 15:45 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31
Realtek heeft een aantal kaarten uitgebracht die niet driver-compatible met elkaar zijn. Daarnaast geeft NT vaak genoeg geen melding dat het niet zou werken. Ik heb het vaak genoeg gehad dat een driver geïnstalleerd kon worden zonder dat zelfs de hardware er maar in zat - zonder een enkele foutmelding.

Hier vind je een aantal drivers:
http://www.driverslab.com...8_ME_NT_2000_XP/3837.html

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Met ipconfig zie je vaak snel genoeg of ie wel de IP settings 'onthoudt'.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Heb ook al eens meegemaakt dat de kabel naar z'n grootje was.

Sign here against sigs

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hopelijk is de DHCP-bak niet aangepast/ingericht op MAC-adres?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:33:
...We krijgen geen ip adres van de dhcp server. Dus die stellen we zelf in + Gateway enz.
Tja, da's natuurlijk gewoon symptoombestrijding; je krijgt al geen IP omdat die kaart stuk is of de driver. Ren nou FF naar de winkel en koop een 3Com of Intel kaartje, dan hebbie dat gezeik niet.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 23:07

Guldan

Thee-Nerd

Of test de kaart ff in een andere pc? Het kan natuurlijk ook een IRQ conflict zijn namelijk. Of gewoon een brakke kaart.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Pagina: 1