ok.. ik ben bezig om gegevens uit een db te halen en die dan met behulp van paging neer te zetten.
Ik heb dit wel vaker met mysql gedaan en ging altijd prima. Nu het probleem ik heb een access database. deze roep ik aan met behulp van ODBC en deze kent geen LIMIT.
volgens mij gaat dit mis bij mijn query.. maar ik heb nu echt geen idee meer hoe dit op te lossen
hij geeft dubbele resultaten, en pagina 1 gaat niet goed.
ik heb hier nu een paar dagen op zitten kijken, maar zie het echt niet meer. En heb ook geen alternatief kunnen vinden op inet
deze code heb ik nu
Ik heb dit wel vaker met mysql gedaan en ging altijd prima. Nu het probleem ik heb een access database. deze roep ik aan met behulp van ODBC en deze kent geen LIMIT.
volgens mij gaat dit mis bij mijn query.. maar ik heb nu echt geen idee meer hoe dit op te lossen
hij geeft dubbele resultaten, en pagina 1 gaat niet goed.
ik heb hier nu een paar dagen op zitten kijken, maar zie het echt niet meer. En heb ook geen alternatief kunnen vinden op inet
deze code heb ik nu
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| $con = odbc_connect('MSAccessDriver','',''); $sql = "(SELECT * FROM onderhoek WHERE $where LIKE '%$searchquery%')"; $exc = odbc_exec($con,$sql); $count = num_rows($exc); $x=0; echo "aantal regels = $count<BR>"; odbc_free_result($exc); if ($count == "0") { echo " <TD> </TD> <TD> Geen gegevens gevonden <TD> "; } else { $limit = 20; //aantal resultaten per pagina if (empty($offset)) { $offset=1; } $start = $offset + $limit; $sql2 = "(SELECT TOP $limit * FROM (SELECT TOP $start * FROM "; $sql2 .="(SELECT * FROM onderhoek WHERE $where LIKE '%$searchquery%') "; $sql2 .="ORDER BY id DESC)ORDER BY id)"; $exc2 = odbc_exec($con,$sql2); while(odbc_fetch_row($exc2)) { $id = odbc_result($exc2,"ID"); $onderwerp = odbc_result($exc2,"ONDERWERP"); $projectnaam = odbc_result($exc2,"PROJECTNAAM"); echo "$id -- $onderwerp $projectnaam<BR>"; } echo "<BR><BR>"; if ($offset =! 0) { $prevoffset = $offset - $limit; echo "<A HREF=\"index.php?offset=$prevoffset&where=$where&searchquery=$searchquery\">PREV</A> \n"; } $pages = intval($count / $limit); if ($count % $limit) { $pages++;} for ( $i=1; $i <= $pages-1; $i++) { $newoffset = $limit * ($i-1); echo "<A HREF=\"index.php?offset=$newoffset&where=$where&searchquery=$searchquery\">$i</A> \n"; } echo "<A HREF=\"index.php?pagina=last&where=$where&searchquery=$searchquery\">$i</A> \n"; if (!(($offset/$limit)==$pages) && $pages != 1) { $newoffset = $offset + $limit; echo "<A HREF=\"index.php?offset=$newoffset&where=$where&searchquery=$searchquery\">NEXT</A> \n"; } } |