Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[All OS]unlocken d.m.v.encryptie via bluetooth binnen 2 mtr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zat een beetje te fantaseren over beveiliging van m`n pc, maar
zonder een wachtwoord in te tikken.
Eerste gedachte. De Microsoft Fingerprint Reader. Leek me leuk, maar
de kosten baten zijn niet echt gunstig.

over het volgende heb ik gezocht en nagedacht, maar het is me niet
echt duidelijk of het mogelijk is.

Benodigdheden:
Hoop vrije tijd ( Moet lukken)
Bluetooth op de telefoon
Java ondersteuning op de telefoon
Bluetooth dongle

De computer moet op de 2 mtr nauwkeurig weten waar de telefoon zich bevind.
Zodra de telefoon zich minder dan +- 3 mtr van de dongle is, moet de telefoon een signaaltje krijgen van de computer (d.m.v. een bestandje met een bepaalde naam ) en als reactie daarop moet aan de hand van het bestandje een encrypted key worden verstuurd naar de computer.
Deze wordt geverifieerd en dan wordt de computer (ge)unlocked. :?

Problemen:
1 Java Kennis, maar je kunt altijd leren
2 Volgens de verschillende posts die ik vind over het het afstand
meten tussen 2 bluetooth apparaten is dat het signaal op meerdere
frequenties wordt verstuurd en daarom haast niet mogelijk is.

Maar het belangrijkste probleem is 2. Als ik daarop een antwoord heb dan kan ik beslissen of ik er mee verder ga ofniet.

Voor de rest, heb ik meerdere progjes gevonden: Namelijk FMA, Bluemote en Puppetmaster.
Met wat aanpassen, moet er vast wel wat mogelijk zijn. En hoogstwaarschijnlijk ook voor meerdere OS`en

Hoop dat iemand er wat meer vanaf weet.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 15:42 . Reden: Foute zin ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Bereik van Bluetooth is toch maar een meter of 10, dus hoe groot is het afstandsprobleem eigenlijk?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Die hele challenge-response lijkt me niet echt nodig eerlijk gezegd. Pair gewoon je telefoon aan de computer en check of de gepairde device in de buurt is, zo ja -> unlock.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook nog over nagedacht, maar ( weet niet of het zo makkelijk is) als iemand mijn bluetooth naampje en HID spoofed dan kan hij/zij ook op m`n pc.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Een soortgelijk iets zit in floAt's Mobile Agent geïmplementeerd, hoewel de functie alleen je workstation doet locken / afsluiten zodra je in de buurt bent. :)

Signature