Toon posts:

ps2 en computer op 1 monitor via switch??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Juiste forum was beetje moeilijk te achterhalen, maar probeer het hier:

Hallo,

Ik wil een playstation2 en een computer aan dezelfde monitor hangen. Heb daarvoor een kvm switch gekocht waarmee je 2 computers met 1 keyboard en mouse kan bedienen. Tussen ps2 en de switch zit overigens ook een vga-box om sowieso een ps2 op om monitor aan te sluiten, maar dit doet (hopelijk) niet terzake.

Mijn probleem: die switchbox werkt alleen als ik ook daadwerkelijk de uitgang van muis/keyboard op de computer verbind met de switchbox. Voor de computer is dat geen probleem. Maar de ps2 heeft uiteraard geen muise/keyboard uitgang, dus als ik overschakel naar ps2 krijg ik dan ook geen beeld. Iemand idee wat ik hieraan kan doen? In het ergste geval: bestaan er ook switches zonder keyboard/muise aansluiting waarmee je dus 2 computers op 1 monitor aan kan sluiten??

Bedankt alvast

Steven

Verwijderd

hmm, kan je hem ook niet voor de gek houden door de kabels die eigenlijk in de PS2 moeten ook in je pc te stoppen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:55:
hmm, kan je hem ook niet voor de gek houden door de kabels die eigenlijk in de PS2 moeten ook in je pc te stoppen?
Op zich werkt dat, maar........dan kan ik weer niet overschakelen naar de pc omdat daar de kabels dan weer niet zijn aangesloten, dus moet ik alsnog steeds onder tafel kruipen om kabels te switchen :-((!!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier een KVM liggen van Belkin die gewoon kan switchen zonder dat de USB van 1 computer was aangesloten. Is gewoon een klein ding met kabels er aan. Gebruik hem niet meer omdat hij niet helemaal naar wens werkt tussen een XP en MacOS computer.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:58:
[...]

Op zich werkt dat, maar........dan kan ik weer niet overschakelen naar de pc omdat daar de kabels dan weer niet zijn aangesloten, dus moet ik alsnog steeds onder tafel kruipen om kabels te switchen :-((!!
daar zijn denkik wel van die switchdozen voor, iig wel voor scart, vraag eens bij de media markt zou ik zeggen :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Waarschijnlijk heb je een KVM-switch zonder voeding die de stroom uit de PS2 poorten trekt (PS2 is hier muis/tobo-aansluiting ;)).
Door een adapter te kopen die 5V levert (of 12V via een 7805-regelaartje) en die op de juiste pinnetjes van een PS2-connector te zetten zal het waarschijnlijk werken.

Je kan ook een iPod-oplaadsetje van eBay kopen, daar zit vaak een 220V-adapter bij met een USB-uitgang, dmv een USB-USBkabel en een USB>PS2-convertorplugje kun je het zo kant-en-klaar doen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kun je niet een pin van de PS2 poort doorlussen naar een ground ofzo? Lijkt me dat dit veel makkelijker kan dan met allemaal extra apparaatjes.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
max schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:04:
Kun je niet een pin van de PS2 poort doorlussen naar een ground ofzo? Lijkt me dat dit veel makkelijker kan dan met allemaal extra apparaatjes.
Lijkt mij niet aangezien die KVM-switch zijn stroom niet uit een aarddraadje kan halen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1