Toon posts:

[Delphi/Crystal Reports] Speciaal papierformaat werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb een probleem met het printen van een Crystal Report, vanuit Delphi (6). Het report moet op een matrixprinter worden afgedrukt, het papier hiervan heeft een speciale afmeting. Hiervoor hebben wij in Windows een speciaal papierformaat aangemaakt, en in het Crystal report aangegeven dat deze dit formaat moet gebruiken. Bij de aanroep van het report vanuit Delphi geven we uiteraard aan dat CR deze settings moet 'keepen', dus niet overrulen. Het vreemde is echter, het report wordt in een verkeerd formaat geprint; welk formaat ie precies pakt weet ik niet, maar het lijkt op A4.

Vanaf de ontwikkel-laptop werkt de aanroep wel goed, maar vanaf de pc's waarop het programma draait dus niet. Alle instellingen, properties etc tot in den treure nagekeken, maar niets helpt... Het enige verschil dat ik nog kan bedenken is dat op de laptop een Engelse Windows staat, en op de pc's een Nederlandse, maar geen idee of dit verschil maakt?

Als iemand de mogelijke oorzaak weet ben ik 'm eeuwig dankbaar! _/-\o_

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47
Als het lijkt op A4 is het dan niet misschien letter? ;)

http://betweenborders.com/wordsmithing/a4-vs-us-letter/

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Maak er het standaard papierformaat van, werkt het dan wel? Dan weet je in elk geval zeker dat het een configuratiefout is.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wil je in het vervolg de gebruikte taal/omgeving in je titel vermelden? Dat is net even iets duidelijker. ;) Je wil natuurlijk de CR- en Delphi-experts in je topic laten reageren, maar die openen je topic niet als ze niet weten dat het over CR of Delphi gaat. ;)

Titelfix dus. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Welke CR versie?
Bij CR 8.5 lijkt 'ie gewoon het papierformaat in het rapport te negeren, en pakt 'ie altijd het default formaat van de machine waarop het rapport is aangemaakt(!). We hebben dit na lang klooien kunnen rechtbreien door CRPE runtime te vertellen wat 't echte papierformaat is (US of Canada: letter, de rest van de wereld: A4), en dat werkt al jarenlang bevredigend.

Als je wilt kan ik morgen wel de Delphi code opsnorren om dat te doen, maar ik weet op voorhand al zeker dat daar geen ondersteuning voor custom formaten inzit...