a7n8x dlx overleden?

Pagina: 1
Acties:

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 12:03
Hey,
Ik zit met een pc waar ik niet direct van weet wat er allemaal stuk is gegaan.
Vorige week kwam ik thuis en toen de stoppen er uit lagen. Na informeren bij de buren bleek de hele buurt er uit gelegen te hebben. Alleen toen ik mijn pc op probeerde te starten kreeg ik de waarschuwing dat mijn bios weer op de default settings was gezet omdat mijn pc gecrashed was.
Nadat ik in de bios gegaan was gesaved had, zoals alles stond, kreeg ik dezelfde melding.
Nu heb ik het volgende kunnen constateren:
- wanneer ik in de bios kies dat hij niet moet stoppen bij errors tijdens de POST. start hij naar een hele boel keer herstarten soms helemaal door tot in windows.
- Wanneer ik probeer te starten met stoppen bij errors tijdens de POST, hangt hij opeens en gaan mijn cd-rw en dvd-rw drives om de beurt aan en uit. (te zien aan de LEDS voorop)
- Wanneer ik mijn mulitplyer en mijn fsb naar beneden gooi wil hij soms doorstarten.
- De sata hd tikt af en toe erg hard, te hard...
- Heb de diagnostic tool van maxtor gedownload die vindt niks, windows schrijf controle ook niet.
- Als ik in windows zit blijft hij ook lopen.
- Als ik windows zit werkt alles wel extreem traag. Branden even een backup, dat duurde een eeuwigheid.

Het lijkt dus niet aan de voeding, cpu of geheugen te liggen aangezien eenmaal in windows alles wel werkt. Zelf dacht ik de HD maar de diagnostic tools geven geen fouten.

Wie heeft er nog suggesties voor mij?

CPU: xp2500+ barton @ 3100 (Maar hier nu @ xp2000 anders boot ie niet)
mobo: asus a7n8x deluxe rev 2.0
ram: 1 gig twinmos pc3200 dual channel
hd`s: maxtor 120 gig IDE, maxtor 200 gig SATA
psu: Antec 300 watt

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 22:17
Ooit een pc gehad met axact dezelfde problemen. Daar was de oorzaak: Doorgefikte caps. (Dr zat ook een 145 watt voeding in, met een duron 1300, 256 Ram :S )

Daar zou ik even naar kijken. Het is mogelijk dat je voeding een opdonder heeft gekregen, en dit zonder pardon aan de rest van je systeem heeft doorgegeven...

[ Voor 3% gewijzigd door Speedswitch op 18-05-2006 13:34 ]

• Asprine
Thanks ga ze ff nalopen.
Keek de caps van me mobo al na die waren oke.
Neem aan dat jij de caps van me voeding bedoelt?

(btw. gaat om de default antec sonata voeding)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 08:55
ik weet wel dat stroomstoringen niet goed zijn voor je pc. Hier afgelopen weekend was het 2x raak. Vrijdags, en zondags. Sindsdien krijg ik alleen maar BSOD's.

CPU was wel overclocked, stond op 265 HTT (2400 Mhz), dat werkte dus mooi niet meer stabiel, wat ik ook probeerde. Nu staat ie op 260 HTT (2340 Mhz), dit werkt dan wel stabiel.

Je pc krijgt er volgens mij aardige opdonders van, en ik ben er ook niet echt blij mee, maar zou best kunnen zijn dat dat inderdaad de oorzaak is.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Asprine
Tja, had al veel nagekeken, maar was er vanuit gegaan dat het niet aan me voeding lag omdat alles stroom leek te krijgen. Suf natuurlijk dat is het eerste component dat snoei hard op z`n F. krijgt.
Anyhoe, kan niet wachten tot ik naar huis kan om hem even open te schroeven.

Vindt dat on en off switchen tussen die drives trouwens wel vreemd...

Verwijderd

Als ik zo je beginpsot lees, je kwam thuis en de stoppen eruit lagen, en dit ook bij de buren zo was, zou het dan geen fout van je elek. maatschappij kunnen zijn? Je zou niet de eerste zijn waar ze even een foutje maken met aansluiten of gelijk wat, end an maar stilzwijgen, dus even navragen, indien ja, schadeclaim aanvragen, en je pc'tje laten herstellen op hun kosten, tenzij je hem echt zelf wil herstellen.

Of zit ik er naast?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:40:
Als ik zo je beginpsot lees, je kwam thuis en de stoppen eruit lagen, en dit ook bij de buren zo was, zou het dan geen fout van je elek. maatschappij kunnen zijn? Je zou niet de eerste zijn waar ze even een foutje maken met aansluiten of gelijk wat, end an maar stilzwijgen, dus even navragen, indien ja, schadeclaim aanvragen, en je pc'tje laten herstellen op hun kosten, tenzij je hem echt zelf wil herstellen.

Of zit ik er naast?
Het kan altijd gebeuren dat er een stroomstoring is(onweer ofzo) Dus ik zie niet in waarom zijn elek.mpij aansprakelijk gesteld kan worden...Ik zou in ieder geval beginnen met de voeding te testen, werkt het nog niet, dan het moederbord. Doet hij dan nog steeds niets, je geheugen, maar ik ben bang dat tegen dan al je hele moederbord en voeding en wie weet wat ngo allemaal al naar de eeuwige tweakvelden is. :|

http://specs.tweak.to/16567

• Asprine
Tja, is idd waarschijnlijk een piekspanning geweest. Moet daar nog even achteraan. Probleem is dat ik het ook weer van iemand huur en dat het allemaal wat moeilijk aantonen wordt.

Ik ga straks naar huis de voeding open maken, laat morgen horen hoe het ging, kan nu thuis niet online.
Thanks iig, voor jullie antwoorden!

• Asprine
Iedereen Bedankt!
Het was idd mijn voeding, moest ff mijn cpu koeler er af halen om hem er uit te krijgen en m`n koelpasta was op dus duurde allemaal wat langer dan de bedoeling was.

Nog even voor de search zodat mensen met hetzelfde probleem dit topic kunnen vinden.
Kreeg ook de errors:
- NaiAvTdi1 tijdens boot
- Blauwe schermen met: 0x0000007E, 0x0000005, 0x8065CFAF, 0xF78A2438, 0xF78A2134
- Drives om de beurt aan uit tijdens het booten.
- Post errors in de bios uitzetten, FSB en Multi naar benden = wel starten
- Harde tikken uit je hard disk

== Rotte voeding. (En in mijn geval, door piekspanning overleden.)

Hoop dat iemand er ooit nog wat aan heeft.
Greetz

Verwijderd

Ik heb om precies dit soort dingen altijd 3 eisen aan mijn pc.

1. PSU van zeer hoge qualitatieve waarde. (ik ben er zo 1 die rustig 200 euro lapt voor een 350 watt voeding ff als voorbeeld.)
2. Piekenvanger op Wandcontactdoos.
3. Extra aarde van psu naar radiator (al zijn de stopcontacten ge-aard.)

Overdone of niet, stroom is al een aantal keer uitgedonderd en heb er geen last van. Dus ik vind het prima zo.
Ik denk derhalve dat dit gewoon het probleem is, je psu heeft probally een stoot doorgegeven aan de rest van je hw....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 01:38 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:37:

1. PSU van zeer hoge qualitatieve waarde. (ik ben er zo 1 die rustig 200 euro lapt voor een 350 watt voeding ff als voorbeeld.)

Overdone of niet, stroom is al een aantal keer uitgedonderd en heb er geen last van. Dus ik vind het prima zo.
Ik denk derhalve dat dit gewoon het probleem is, je psu heeft probally een stoot doorgegeven aan de rest van je hw....
Voor punt 2 ben je toch geaarde stopcontacten nodig?

En hoe haal jij aarde vanaf je voeding naar de radiator?

Ik heb zelf een Tagan voeding, daarbij zit een soort van kabeltje met een rond lusje (koper) aan het einde. Is dit bestemd voor aarde?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:37:

ik heb gewoon een UPS er tussen gebonden, die slaat hier regelmatig even aan omdat er teweinig sap op de lijn staat :/

404 Signature not found

Pagina: 1