Toon posts:

XXodd M570B tijdens coldboot geeft TFT sneeuwruis voor POST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een Xxodd M570B notebook.
Ben er zeer tevreden over sinds de aanschaf in maart 06.
Echter sinds 1,5 week heb ik last van het volgende probleem.

Als ik de notebook aanzet tijdens een coldboot dan zie ik als het TFT scherm aan wordt gestuurd
/onder spanning staat een fraktie van een seconde een soort van beeldruis vergelijkbaar met het sneeuweffect op een normale televisie als er geen kabel aan hangt.

Deze ruis is wit en willekeurig verpreid over het hele beeld.
Na dit moment komt de POST met memory schek CPU etc. etc.
Dit vertoont geen problemen.

Start ik hierna nog een keer op dan komt het niet meer voor.
Ik heb wat dingen geprobeerd zoals het op batterij aanzetten tijdens coldboot en met lader maar dit maakt geen verschil

Weet iemand wat dit is? De notebook werkt verder prima, en misschien lijkt het voor menigeen
iets om je niet druk over te maken maar als ik er 2500 euries voor neer heb moeten tellen dan vind ik dat wel het melden waard.

Thx

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
vraag even na bij de garantieregeling of er iets serieus mis is.
en vraag desnoods om hem na te laten kijken

Verwijderd

Topicstarter
jozy schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:57:
vraag even na bij de garantieregeling of er iets serieus mis is.
en vraag desnoods om hem na te laten kijken
Dat wil ik ook wel doen, en dat is ook mogelijk. heb 3 jaar full support, met pickup and return :)
Echter hoop ik dat misschien iemand dit probleem kent, zodat ik de support divisie van mijn notebook deze informatie dan mee kan geven...dat scheelt misschien al wat :)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
kep zelf ook promedion lappie en kep goede contacten met bjc computers die weer goede contacten heeft met xxodd zelf. de snelheid waarmee ze daar repareren is hoog, dus als je iets niet lang kwijt wilt is het geen probleem, mits de zaak waar je hem hebt gekocht er maar niet te lang over doet.

sluit anders je laptop is aan op een extern scherm en kijk of die het ook doet. merk je patronen in de komst van het ruis?

Verwijderd

Topicstarter
jozy schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:31:
kep zelf ook promedion lappie en kep goede contacten met bjc computers die weer goede contacten heeft met xxodd zelf. de snelheid waarmee ze daar repareren is hoog, dus als je iets niet lang kwijt wilt is het geen probleem, mits de zaak waar je hem hebt gekocht er maar niet te lang over doet.

sluit anders je laptop is aan op een extern scherm en kijk of die het ook doet. merk je patronen in de komst van het ruis?
Wat betreft de garantie, hiervoor zit er een contract bij compufixx. Ik heb ze al gemaild en ze konden de notebook al per a.s maandag ophalen, de service lijkt me iig zeer goed.
Binnen 5 werkdagen zou ik hem terugkrijgen, dus dat is snel :)

Ik heb nog geen externe monitor er aan gehangen,dat zal ik van het weekend eens proberen :) thx voor de tip. Ik weet alleen niet of ik dan al meteen beeld heb in POST of pas als windows XP op komt.

Het patroon is iedere keer hetzelfde.
Even offttopic: Weet je misschien of de speedstep op batterij naar de 2.0 ghz te krijgen is?
Wel wat over gelezen op tweakers maar dit werkt allemaal niet :(

Ik laat het wel even weten 8)