Toon posts:

[coLinux] LAN+WAN access via winPcap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb coLinux op mijn WinXP SP2 geinstalleerd en het werkt super allemaal, op een puntje na, mijn internet toegang.

Eerst had ik gekozen voor de oplossing welke de meeste tutorials aanbieden, namelijk via de Win32 TAP device een bridge maken met het networking device welke toegang heeft tot het LAN + WAN. In mijn geval is dat mijn Draadloze Netwerk Verbinding. Probleem bij methode is echter ddat zodra de Netwerkbrug actief wordt, mijn draadloze verbinding niet langer werkt (kruis door de verbinding terwijl deze nog wel een verbinding met mijn AP heeft.

Na veel proberen om deze eerste methode werkend te krijgen heb ik het opgegeven wat de standaard methode betreft, waarschijnlijk werkt die methode alleen met bedrade netwerken. Dus op zoek naar alternatieven. Eerst alles netjes verwijderd (coLinux + Netwerkbrug + Win32 TAP Device Driver) en vervolgens coLinux opnieuw geinstalleerd, alleen nu zonder Win32 TAP en met WinPcap. De installatie van winPcap is zonder problemen verlopen, evenals de installatie van coLinux.

Nadien de instellingen in coLinux veranderd, zodat de volgende config is ontstaan:
code:
1
2
3
4
5
    Windows IP config       coLinux IP config
IP: 192.168.1.2             192.168.1.3
NM: 255.255.255.248         255.255.255.248
GW: 192.168.1.1             192.168.1.1
DN: 192.168.1.1             192.168.1.1

Zodra ik ifup eth0 ingeef onder coLinux dan verschijnt in Windows het icoontje dat er een IP probleem is ontstaan. Echter kan ik wel vanuit coLinux pingen naar Windows IP en vanuit Windows pingen naar het coLinux IP. Onder Windows werkt de internet verbinding maar onder coLinux niet, ook kan ik onder coLinux niet pingen naar mijn gateway, onder Windows wel.

Heeft iemand de verlossende tip? Mocht iemand echter weten hoe de Win32 TAP mogelijkheid goed werkend te krijgen is dan is die methode natuurlijk ook van harte welkom, want of het nu linksom of rechtsom moet, maakt me niet zoveel uit, zolang het maar werkt.

Oh ja, zoeken op internet naar guides en howto's leverde weinig op. De combinatie coLinux en winPcap op GoT leverde helemaal niks op.

Verwijderd

Topicstarter
En jawel hoor, de oplossing gevonden na het doorspitten van een tutorial die ik gevonden had via een aantal links in een andere tutorial. Wat ik moest doen was het volgende:
WinPCap installeren, geen TAP-WIN32 gebruiken.
In mijn config.xml het network type op Bridged zetten (dat had ik al gedaan).
De name naar de netwerkverbinding zetten, bijv. 'Draadloze netwerkverbinding' (had ik al gedaan).
Het mac adres invullen, bij bedraad netwerk ander MAC en bij wireless hetzelfde MAC adres (had ik dus niet gedaan).
En jawel, het werkt perfect, wel moet ik in coLinux een static IP invullen, want als ik gebruik maak van DHCP (zoals bij mij het geval is), dan pikt ie het Windows IP in (aangezien MAC hetzelfde is). Hoe dan ook, Windows pakt via DHCP een adres en coLinux heeft nu een static IP. En het werkt perfect!