[JAVA] SQL database gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Beste tweakers... op het moment ben ik bezig met het programmeren van een spel in Java. Nu zijn er heel wat gegevens die ik moet opslaan en ik wilde dat gaan doen in een database en niet losse .dat bestandjes. Nu is er op internet niet veel te vinden over java i.c.m. (my)SQL.

Kan iemand mij snel wat voor en nadelen noemen en vertellen of er voor de client nog extra systeemvereisten bijkomen? Ik heb zelf al gevonden dat er een ODBC driver aanwezig moet zijn, maar heb ook gevonden dat deze vanaf 2005 in alle windows en mac systemen zit. Voor een MySQL database moet er volgens mij een hele server geinstalleerd zijn, dus dat lijkt me geen geschikte oplossing.

Heeft iemand nog ideeën om zoiets op te lossen?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

HSQLDB en db4o.

Hier mee kun je databases maken zonder server, ze zijn beiden gratis, beiden open source en beiden 100% java.

Overigens kostte dit 10 seconden: [google=free java database]

[ Voor 17% gewijzigd door Gerco op 18-05-2006 11:04 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Aha... Ik ben nu een beetje aan het kijken naar die db4o, maar zoals ik begrijp is dit een database om Objecten op te slaan... dat is voor mij nieuw vandaar dat ik het niet zo 1..2..3.. kon vinden.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Je kunt toch MySQL gebruiken in combinatie met Java? Voor een spel lijkt me een database niet echt geschikt overigens, tenzij met een MMORPG ofzo is en die database ergens op een server blijft staan. Lokaal is het alleen lastig voor de gamer en bovendien gebruik je niet echt de kracht van de database, namelijk zeer grote hoeveelheden data opslaan.

Anyway, de standaard manier om met databases te connecten in Java is via JDBC (niet vergelijken met ODBC, das compleet iets anders) Probeer deze quickstart maar eens. Kwestie van de Jar in je classpath mikken en proggen maar.

De download: http://dev.mysql.com/downloads/connector/j/3.1.html
Quickstart: http://www.spikesource.co...or-j_quickstartguide.html

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy