Toon posts:

[debian] saslauthd heeft pam error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb postfix met saslauthd geinstalleerd maar nu krijg ik constant pam_errors, hierbij geeft auth.log aan dat hij de user niet kent.

smtpd.conf
pwcheck_method: saslauthd
mech_list: login plain
saslauthd_path: /var/run/saslauthd/mux

postfix user is lid van de sasl groep dus dat probleem kan het ook niet zijn. Ik zal een klein stukje van de auth.log laten zien:

do_auth : auth failure: [user=xxxx@xxx.xxx.xxx] [service=smtp] [realm=xxx.xxx.xxx.xxx] [mech=pam] [reason=PAM auth error]
May 18 09:41:12 Xtension saslauthd[32536]: (pam_unix) check pass; user unknown
May 18 09:41:12 Xtension saslauthd[32536]: (pam_unix) authentication failure; logname= uid=0 euid=0 tty= ruser= rhost=

Ik heb geprobeerd aan de hand van diverse howto's dit probleem op te lossen maar dat is tot nu toen nog niet gelukt. Wie kan mij helpen?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Hij authenticeert met user@domain, en dat bestaat inderdaad niet. Zonder relevante configs is hier weinig zinnigs over te zeggen.

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Had je eerst wel een werkende situatie en gaat het pas mis sinds een recentelijke upgrade?
Dan ben ik namelijk deelgenoot van je probleem, ik heb daar trouwens ook al een bug van gemeld bij debian....

Linkje: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=364395

[ Voor 15% gewijzigd door DPLuS op 18-05-2006 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee had eerder eigenlijk geen postfix saslauthd configuratie. Iedereen van mijn eigen netwerk kon mail versturen. Maar ik wilde een meer zekere situatie creeeren. En daarom geprobeerd om postfix te laten aanmelden bij PAM.

En wat betreft de bovenstaande poster. Wat valt er aan te configureren. Ik heb diverse howto's gevolgd. Eerst gaf saslauthd een permission denied error. En later zag ik in mijn auth.log dat saslauthd een pam error gaf. Dat terwijl er een minimum config aan te pas komt. In feite alleen smtpd.conf. Waarin de password check wordt gedaan door saslauthd en waar de path naar mux wordt opgegeven (en dat de hij plain en login . Tevens wordt in /etc/default/saslauthd geplaatst dat saslauthd gegevens uit pam moet halen that's it.