Toon posts:

[2000] Shutdown optie in GPO Wsus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Ik maak gebruik van een Wsus server en wil de clients die de updates binnenhalen via deze server niet automatisch of handmatig laten rebooten maar bij het aflsuiten. In de GPO krijg ik echter alleen maar 4 opties waar deze niet bij zit. Nou heb ik gelezen dat je XP SP2 nodig hebt. Ik draai op W2000 SP 4. Kan iemand mij misschien verder helpen. Heb al verschillende sites afgezocht maar nog niks bruikbaars kunnen vinden. Alvast veel dank.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
??
je wil ze niet handmatig rebooten maar bij het afsluiten? Als je afsluit reboot je toch? Ik snap je probleem eigenlijk niet

edit:

Misschien dat je wil bedoelen dat je gewoon niet wil dat dat schermpje van restart now tevoorschijn komt? Dan kan je de policy repromt for restart with sheduled installation op enabled zetten en bijvoorbeeld een 24-uur nemen. Normaal wordt een client in die tijd wel eens gereboot.

[ Voor 55% gewijzigd door Brecht Laitem op 18-05-2006 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat wanneer de updates binnengehaald zijn vanaf de wsus server (op een bepaalde tijd) de computer komt met de melding dat de computer gereboot moet worden. Omdat iedereen dan aan het werk is is dit niet handig. Wat ik wil is dat hij de updates installeert bij het afsluiten. Dus de gebruiker gaat om 5 uur naar huis en sluit z'n computer af en dan kiest de instelling "install at shutdown". updates worden geinstalleerd en de computer wordt afgesloten en de gebruiker merkt er niks van. Dat is wat ik bedoel.

Verwijderd

Dit kun je toch gewoon doen in de GPO die op je container staat? Daar staat bij computer configuratie --> beheerssjablonen --> windows onderdelen --> Windows update gewoon de optie om updates te installeren en computer af te sluiten
Ook stat er een policy regel bij dat je de computer niet opnieuw laat opstarten na het installeren van updates

Misschien dat dat wat voor je is.

Verwijderd

Topicstarter
die policy regel verschijnt bij mij dus niet, moet ik dan een of andere update installeren ?

Verwijderd

Welke SP heb je op de 2003 bak staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai W2000 SP4

Verwijderd

Oeps even over het hoofd gezien, dan heb je die adm files update nodig die Windows XP SP2 ondersteund, daar zit het bij in.

Geloof dat hier wel iets voor je staat:

http://www.microsoft.com/...F3802A5C9B&displaylang=en

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 10:20 ]

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Of doe het zoals ik reeds heb aangehaald. Zet die melding op een zeer hoge waarde. Zo zullen de updates zich ergens in de dag installeren. Stel nu dat iedereen om 17u stopt, dan zal ten eerste het netwerk traag gaan beginnen werken omdat x aantal personen updates aan het afhalen is op hetzelfde moment, en de mensen zullen de reflex hebben om pas te willen vertrekken als de pc volledig af ligt. Terwijl als je ze in de dag laat installeren, dan is er een interval van een x aantal minuten zodat niet alle updates op hetzelfde moment van de server worden gehaald.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draait Windows 2000 met SP4 op zowel de server als de clients? Dan kan je die optie voor zover ik weet niet eens gebruiken, want die zit er pas sinds XP SP2 in (dit is een clientside bewerking)...
Even je OS in de titel gefrot

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1