Ik heb een sheet die een bepaalde berekening doet ahv (oa) de waarde in een bepaalde cell, laten we zeggen A1. Als ik dus de waarde van deze cell verander, dan verandert ook de uitkomst. Ik heb ook een rij met voor-gedefinieerde waarden die ik elke keer in A1 wil zetten om de bijbehorende uitkomst te zien (of nog liever automatisch op te slaan in een bepaalde cel). Hoe kan ik de waarde van A1 laten rouleren met de waarden in de rij?
Hmm, ik weet niet of dat kan, maar als je de cel met de uitkomst (stel: B1) kopieert naar B2-B10 bijvoorbeeld dan wordt de referentie naar de 'source' ook relatief meegenomen.Kanivan schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:23:
Ik heb een sheet die een bepaalde berekening doet ahv (oa) de waarde in een bepaalde cell, laten we zeggen A1. Als ik dus de waarde van deze cell verander, dan verandert ook de uitkomst. Ik heb ook een rij met voor-gedefinieerde waarden die ik elke keer in A1 wil zetten om de bijbehorende uitkomst te zien (of nog liever automatisch op te slaan in een bepaalde cel). Hoe kan ik de waarde van A1 laten rouleren met de waarden in de rij?
Dus B2 leest dan uit A2, B3 uit A3 enz.
Dan kan je de reeks gewoon in de kolom plakken
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
opIn mijn geval kan dit niet. mijn "B1" refereert niet direct naar A1, maar naar andere cellen waarin allemaal berekeningen uitgevoerd worden. Ik denk dat de pseudocode iets in de volgende trend moet zijn:
selecteer range van cellen
for i =1: lengte geselecteerde range
copy paste cell(i) in range naar A1
copy paste special uitkomst cell "B1" naar ergens
end
selecteer range van cellen
for i =1: lengte geselecteerde range
copy paste cell(i) in range naar A1
copy paste special uitkomst cell "B1" naar ergens
end
[ Voor 48% gewijzigd door Kanivan op 18-05-2006 10:37 ]
Ai, dan wordt het wel erg veel inderdaadKanivan schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:34:
In mijn geval kan dit niet. mijn "B1" refereert niet direct naar A1, maar naar andere cellen waarin allemaal berekeningen uitgevoerd worden.
Ik ga wel even door Excel spitten kijken of ik iets kan vinden
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik hoop dat ik het goed begrepen heb ...
Maak een tweede sheet aan met je verschillende waarden.
Maak met VBA een relatief simpele functie die grofweg het volgende doet:
- activeer eerste sheet en ga op input veld staan
- activeer tweede sheet, ga op begin staan
- zolang de huidige cell in tweede sheet niet leeg is
- | lees waarde
- | activeer eerste sheet
- | plaats gelezen waarde
- | plaats een popup met resultaat
- | ga naar tweede sheet
- +-- ga naar de volgende regel
Suc6
Edit: BtM909 heeft een hele mooie oplossing als input en resultaat op 1 scherm terug te vinden zijn
Maak een tweede sheet aan met je verschillende waarden.
Maak met VBA een relatief simpele functie die grofweg het volgende doet:
- activeer eerste sheet en ga op input veld staan
- activeer tweede sheet, ga op begin staan
- zolang de huidige cell in tweede sheet niet leeg is
- | lees waarde
- | activeer eerste sheet
- | plaats gelezen waarde
- | plaats een popup met resultaat
- | ga naar tweede sheet
- +-- ga naar de volgende regel
Suc6
Edit: BtM909 heeft een hele mooie oplossing als input en resultaat op 1 scherm terug te vinden zijn
[ Voor 12% gewijzigd door hamsteg op 18-05-2006 10:44 ]
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.
Heel erg laat....
[ Voor 93% gewijzigd door itsalwaysme op 18-05-2006 10:40 . Reden: te laat ]
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Geen VBA gebruiken, maar gewoon een dropdown toevoegen, die je bind aan een willekeurig veld (als je dat doet aan het veld achter je dropdown, dan lijkt het bijna echt
)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als ik een dropdown toevoeg dan moet ik elke keer een waarde selecteren toch. Als ik 100 verschillende waarden wil onderzoeken wordt dat een beetje lastig. Ik wil automatisch alle 100 waarden onderzoeken en hun uitkomst (onder) deze 100 waarden zetten.
Als deze sub uitgevoerd wordt, dan blijft cell A4 "copy geselecteerd" (van die stippellijnen eromhoon), hoe kan ik dat weghalen?
Ik heb het nu zo opgelost:BtM909 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:40:
Geen VBA gebruiken, maar gewoon een dropdown toevoegen, die je bind aan een willekeurig veld (als je dat doet aan het veld achter je dropdown, dan lijkt het bijna echt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Sub Bla()
Dim C As Range
For Each C In Selection.Cells
Range("A1").Value = C.Value
Range("A4").Copy
Range(C.Address).Select
ActiveCell.Offset(1, 0).PasteSpecial Paste:=xlValues
Next C
End Sub |
Als deze sub uitgevoerd wordt, dan blijft cell A4 "copy geselecteerd" (van die stippellijnen eromhoon), hoe kan ik dat weghalen?
[ Voor 29% gewijzigd door Kanivan op 18-05-2006 11:26 ]
select weglaten, en die copy ook 
ALs ik het goed begrijp bevat A1 de bronwaarde en A4 de resultante, en je selectie bevat de waarde die je achtereenvolgens wilt vergelijken en daaronder de uitkomst schrijven? Dan geldt:
ALs ik het goed begrijp bevat A1 de bronwaarde en A4 de resultante, en je selectie bevat de waarde die je achtereenvolgens wilt vergelijken en daaronder de uitkomst schrijven? Dan geldt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Sub x()
Dim c As Range
For Each c In Selection.Cells
Range("a1").Value = c.Value
c.Offset(1, 0).Value = Range("A4").Value
Next c
End Sub |
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Maar dan kun je toch gewoon 100x de formule onder de waarden zetten, verwijzend naar de cel erboven i.p.v. A1?Kanivan schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:44:
[...] Ik wil automatisch alle 100 waarden onderzoeken en hun uitkomst (onder) deze 100 waarden zetten. [...]
a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]
Pagina: 1