Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

M1-ATX 90W

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
dag beste mensen, ik heb een vraagje voor jullie. ik heb een m1atx 90W DC-DC voeding, dit is om computer werkende te maken in de wagen. Ik heb een logisch schema en een connectie schema, ik zou graag de werking eens willen weten in grote lijnen van dit schema.

mvg!

link van bestand: http://www.myelectronics.nl/PDF/MI-ATX.pdf

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
*knip*

laat ik anders de vraag goed lezen |:(

[ Voor 96% gewijzigd door Gonadan op 18-05-2006 10:19 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik gewoon graag wil weten is hoe de spanning verdeeld wordt ofzo en ongeveer welke componenten, en of er een microcontroller opzit... zulke zaken.

mvg

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

Uit dat "schema" kan je niet veel opmaken. Daar staat alleen waar wat voor een type componenten staan. Er zit idd een microcontroller op. (8-bit MCU).

Verwijderd

Das een blokschema, kan je niks uit opmaken qua componenten...
Beetje zoals een doos cornflakes kopen en vragen waaruit de cornflakes gemaakt zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
als je op de 2de pagina kijkt, zie je een goed schema met de componenten. kan niemand mij iets meer vertellen?

mvg!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:02:
als je op de 2de pagina kijkt, zie je een goed schema met de componenten. kan niemand mij iets meer vertellen?

mvg!
Dat is een tekening van hoe de print eruit ziet, geen schema. Op een schema worden andere symbolen gebruikt, en worden draden tussen de componenten getekend.

Ik kan je vertellen dat er een buck-boost convertor gebruikt wordt, samen met wat "standaard" beveiligingen en controle, en alles aangestuurd met een specifiek IC.

ER kan erg veel over verteld worden, maar wij weten absoluut niet wat jij wel en niet verstaat, als je mij verteld dat er een buck-boost in zit, weet ik al genoeg. Zoek daar eerst eens op in google, "buck-boost", er is genoeg te vinden en je zal wel snel genoeg zien dat je zoiets zelf niet kan maken (zonder grondige kennis).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik kijk op de tweede pagina en zie een componentenlayout; da's geen schema.
Wat mij niet duidelijk is, is wat jij nou precies wil. Het is een voeding om CarPC's te voeden, en heeft een aantal trucjes aan boord om de boel al dan niet vertraagd uit te schakelen, dus er kan wel een µC oid inzitten (maar vaak gewoon iets wat het kunstje uit zichzelf al kan), maar ik ken goedkopere manieren om aan een µC te komen. ;)

Probeer het anders nog eens als je weet én onder woorden kunt brengen wat je nou precies wilt bereiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaj. op 22-05-2006 10:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.