Toon posts:

Keuzes: Welke PDA te kiezen en waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Peoples,

Mijn werkgever gaat me met een luxe probleem opzadelen; Het kiezen van een PDA (voor mijn werk natuurlijk.......)
Voorlopige keuzemogelijkheden zijn:

-> Philips Nino 200
-> Casio E115
-> Compaq Aero 1520
-> Compaq Aero 2130
-> Palm IIIx
-> Palm IIIc
-> Palm Vx
-> Psion Revo
-> Psion 5MX

Dus...

Graag jullie reacties over welke de beste keuze is (en waarom) er van uitgaande dat ik hem zelf koop of dat mijn werkgever hem betaalt <eg>

Stormzoeker

Verwijderd

Handspring Visor, tenzij je natuurlijk een toetsenbord wilt, dan een Psion 5MX....

BTW: het zou helpen als je zou vertellen waarvoor je hem gaat gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Gaat vooral gebruikt worden als electronische agenda, mail synchroniser, afspraken planner en business card uitwisseling.
Niet teveel 'into the deep' dus (voorlopig). De Palms zie je veel bij ons, in ieder geval behoorlijk populair. Maar de meningen zijn nogal zwart/wit. De een vindt het een veredelde agenda en de ander is compleet lyrisch.
Voorlopig houd ik een 'open mind'

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

ik zou voor de palm gaan weet de type niet meer maar
is eentje met een kleuren display
ziet er cool uit
mijn neef heeft er een en hij is er erg tevreden mee
is wel een beetje prijzig

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

winnie

de poes...

Voor de doelen, die jij bedoeld zou ik een palm nemen. Tenzij je echt windows fanaat bent, dan zou ik wachten op de nieuwste generatie windows ce machinetjes (komen deze maanden). EN als je meer wilt dan wat je opschreef (documenten schijven, browsen, echt i'netten, sheets ed) dan zou ik de psion nemen.
Kortom: palm of evt windows ce voor veredelde agenda, meer dan agenda => psion.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

winnie

de poes...

Oh, en kleur is leuk, maar veet batterijen. EN kijk even of je kan synvrhoniseren met je favo mail en agenda programma op je desktop. Palm heeft daar wel eens moeite mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ken: De kleuren Palm is de IIIc. Ik heb gehoord dat dat ding echt batterijen vreet. En de prijs :( Maar ziet er wel kek uit, ben ik met je eens.

Winnie: Hoe bedoel je dat de Palm moeite heeft met synchen?

Enne, iets wat me gisteren ingefluisterd is (en ja, ik zal de threads er wel op nalezen...) maar er PDA'tjes zijn ook te tweaken???????
/me moet maar eens gaan spitten in het archief denk ik

Verwijderd

Dat batterijen vreten valt wel mee....

Je hebt voor die palmseries nu ook een inklapkeyboard, errug cool, ingeklapt errug stevig (metalen behuizing) als ik er 1 zou kopen/krijgen zou ik de palm 3C nemen, zelfde techniek als de V alleen een kleurenscherm en dus iets dikker (en een andere behuizing <h6> geloof ik </h6>

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou toch voor de Vx kiezen. Die kleuren boeien echt niet zo veel (ooit met een kleuren-pen in een agenda geschreven???). Bovendien is het model van de Vx gewoon veel mooier en is de batterijtijd echt wel beter.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

ik zou toch echt eerder een Handspring Visor (zie www.handspring.com ) kopen dan een Palm, die werkt ook op het Palm OS, dus alle progs werken ook op de Visor

Verwijderd

Topicstarter
Retardo: Bedankt voor de extra keuze ;)
Als ik het goed begrijp is die handspring een 'aangeklede' Palm (volgens hun site). Ziet er in ieder geval goed uit. Maar waarom is ie 'beter' dan de Palm?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:34

botoo

💀 too old to die young

ik heb kortgeleden voor dezelfde keuze gestaan en voor Palm Vx gekozen, absoluut geen spijt van, het ding is zelf beter dan ik had verwacht.
Outlook Express sync. is geen probleem.
Handspring is hetzelfde als Palm alleen goedkoper, apps. zijn hetzelfde.
De originele ontwerpers van de Palm zijn met Handspring een nieuw bedrijf gestart. Visor is moeilijker te krijgen in Europa (geen distributeurs).
Kleur wil ik niet vreet geheugen en batterijtjes (zijn die wel oplaadbaar?) en het kleurenkreng is groter zwaarder en in een oud kastje :r (smaken verschillen, da's duidelijk)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Al gravende op de handspring site lees ik dat die dingen (het $250 dollar model dan) met USB aansluiting wordt geleverd. Lijkt me dan dat synchen erg snel gaat. :)
De voorlopige voorkeuren lijken naar de Palm/Handspring te bewegen. Bedankt allen tot zover. Weet iemand nog ergens testrapportjes te vinden?????

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Zelf heb ik een Palm III, in een doorzichtige behuizing, ik ben er erg tevreden over.
De Visor is NIET 100& :( compatible met de palm, ze hebben wel zelf nl een aantal aanpassingen in het Palm OS (3.1( palm Vx en IIIc hebben nu 3.5)) gemaakt, wat nog wel eens voor rariteiten kan zorgen. Ook is de Visor niet uitgerust met FLASH memeory voor het os, en kan dus niet geupdated worden. (De palm 3e ook niet trouwens)
Als ik nu zou moeten kiezen, kocht ik me de Vx, met 8mb en li-ion accu. (moet voor ong 1000,= te koop zijn als je een beetje zoekt)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Pagina: 1