Ik ben bezig met het maken van een eigen spellingscontrole in een vb.net applicatie. Even voor de duidelijkheid: ik kan geen open-source / office componenten gebruiken, het moet een zelfgemaakte spellingscontrole zijn. Nu ga ik alleen tegen 1 ding aanlopen en dat zijn de suggesties.
Vandaar dat ik graag wil weten wat het idee is achter de suggesties, hoe worden die gevonden. Het lijkt mij dat dit op basis van reguliere expressies gebeurd. Maar aangezien dat niet mijn sterkste punt is, wat is dan de logica achter zo'n reguliere expressie die op suggesties controleerd aan de hand van een aangegeven string.
Alle ideeén zijn welkom
greets TooST
edit: ben mijn ideeen vergeten
Wanneer het mogelijk is zou je kunnen controleren op %, maar ik weet niet of die optie er is in reguliere expressies. bv. Wanneer 80% van de chars van het ingevoerde woord overeenkomt met een woord uit de 'woordenlijst' dan kan het een suggestie zijn.
edit 2: Dit is wat ik via google vond:
suggestions for misspelled words are generated using phonetic (sounds like) matching and ranked by a typographical score (looks like).
daar is dus ook een idee maar geen idee hoe dit uit te werken is.
Vandaar dat ik graag wil weten wat het idee is achter de suggesties, hoe worden die gevonden. Het lijkt mij dat dit op basis van reguliere expressies gebeurd. Maar aangezien dat niet mijn sterkste punt is, wat is dan de logica achter zo'n reguliere expressie die op suggesties controleerd aan de hand van een aangegeven string.
Alle ideeén zijn welkom
greets TooST
edit: ben mijn ideeen vergeten
Wanneer het mogelijk is zou je kunnen controleren op %, maar ik weet niet of die optie er is in reguliere expressies. bv. Wanneer 80% van de chars van het ingevoerde woord overeenkomt met een woord uit de 'woordenlijst' dan kan het een suggestie zijn.
edit 2: Dit is wat ik via google vond:
suggestions for misspelled words are generated using phonetic (sounds like) matching and ranked by a typographical score (looks like).
daar is dus ook een idee maar geen idee hoe dit uit te werken is.
[ Voor 32% gewijzigd door toost op 18-05-2006 09:54 ]
This space for rent. Serious inquiries only please.