[W2K] Custom Paper Size op printserver niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier een nogal vreemd probleem met custom paper sizes op een printserver te definieren.

Een klant heeft wat papier met afwijkende maten (specifiek: 34.00 cm bij 26.70 cm) die ze op één van hun printers willen gebruiken. Aangezien dit geen standaardformaat is wilde ik dit dus via File - Server Properties aanmaken. Ik vul dus keurig de waarden in, verzin een mooie naam, en druk op Save Form. Hij verschijnt dan keurig in het lijstje. So far so good.

Maar ga ik dan naar de betreffende printer, en probeer ik daar bij de betreffende bak (in dit geval Manual Feed), het papietformaat in te vullen, staat de keuze er niet tussen? :?

Voor alle duidelijkheid: de standaard formaten als Letter, A3/4, B4 etc zijn wél zichtbaar.

Daarna probeer ik om een van de Custom-formaten (1 t/m 20) aan te passen die default in Windows zitten. Die zag ik eerst wél in het keuzemenutje voor het papier, maar zodra ik hem aanpas verdwijnt ook die daar? :? :? In Server Properties blijft hij wel gewoon zichtbaar...

Na wat gezoek op Internet kwam ik dit Knowledge Base-artikel tegen. Alle stappen daarin heb ik uitgevoerd, en ook de opmerking onder "NOTE" heb ik uitgevoerd, maar zonder succes.

Dit alles is op een Windows 2000 Server gedaan. Hierna probeerde ik het ook op een op dit moment nog experimentele Windows 2003-printserver, met precies hetzelfde resultaat...

De printer ondersteunt dit papierformaat wel (dit model is daar speciaal voor uitgezocht door de afdeling), het gaat om een HP Business Inkjet 2800 met Postscript-drivers, mocht het relevant zijn.

Iemand bekend met dit probleem, en eventueel een oplossing? Ik ga dit probleem ook nog bij Microsoft als call aanmelden, maar wellicht dat iemand dit ook gehad heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 18-05-2006 08:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Niemand een idee hierover?

Virussen? Scan ze hier!