Toon posts:

Domeinlogin met Wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een probleem en dat is het volgende:

we hebben een windows 2003 SBS server staat, bekabeld verbonden met de router, en 4 clients die allemaal met wifi naar de router moeten verbinden. nou kan ik de pc's wel aanmelden op het domein maar zodra ik met een pc wil inloggen wil dat niet, omdat de wifi verbinding pas actief wordt na het inloggen. hoe verhelp ik dit?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
naar mijn weten niet, of je moet de wireless zero configuration eerder laten starten en daarbij vaste netwerk preferences kunnen ingeven......

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 19:26
De standaard software van de netwerkkaart niet gebruiken. Alleen drivers installeren, en dan via netwerkbeheer de verbinding laten maken. Dit wordt namelijk wel opgestart als de machine wordt gestart, terwijl de software van de netwerkkaart zelf altijd pas wordt opgestart nadat een gebruiker is ingelogd.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Afhankelijk van je OS kun je verschillende dingen doen.

bij XP kan dat wat de persoon boven mij zei.
Bij win2k heb je een iets andere aanpak nodig, nl. WEL het tootlje van de fabrikant.

Maak in dat tooltje een profiel aan voor je netwerk en activeer dat.
Zodra de drivers voor je netwerkkaart geladen worden, wordt er ook automatisch verbinding gemaakt met het netwerk dat in dat profiel staat.
Zo deed ik het @ mijn vorige laptop met een E-tech wifi kaartje (win2k SP4, RaLink RT2500 chipset) en dat werkte.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• scarface18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Inderdaad, bij winxp windows zero config gebruiken.

en policy op domain meegeven om eerst de netwerkverbinding te voltooien voor in te loggen
zodat ook inlogscripts werken.

heb het zelf al enkele keren bij klanten tegengekomen