Geheugen: merk of merkloos?

Pagina: 1
Acties:

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil 256MB PC133 geheugen kopen, moet ik dan merkgeheugen kopen? Waarom 2x zo duur?

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Ligt eraan wat je ermee wilt doen en wat voor processor je hebt. Kijk als je een P3 700mhz 100fsb hebt en die wil je op 150fsb knallen dan zou ik als ik jou was goed geheugen kopen die tot dat aantal mhz goed functioneerd. Als je niet gaat overclocken dan kun je net zo goed 133mhz no-name geheugen kopen. :)

Greetz

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Ik weet wel dat vooral MSI en Abit bordjes af en toe weigeren te werken met merkloos. Ik zou iig voor een merk gaan, de geheugenprijzen zijn nu toch vrij laag.

Verwijderd

Koop gewoon Dane-Elec geheugen. Zeker niet 2x zo duur als merkloos geheugen en toch tien jaar garantie, wat wil je nog meer?

Kosten bij informatique ( www.informatique.nl) bedragen voor 256 Mb PC-133 - f 295,-- incl BTW

Ik heb laatst een 128 Mb reepje gekocht, Dane Elec Infineon geheugen ontvangen :)

Lees er de test van ComputerTotaal ( ik meen van januari 2001) maar op na!

• p_m
  • Niet online
Abit KT7A
AOpen HQ08
TBird 1100

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik had ook merkloos 133 mhz geheugen gekocht voor op me asus a7v, maar dat wilde alleen op 100 mhz werken, toen kocht ik 3x128 kingston 133mhz en dat werkt als een zonnetje op 133 en hoger, dus vandaar.
Het kost wat meer maar je hebt er ook meer plezier van!

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Op mijn kt7 doet naamloos geheugen het op 141 MHz.:) En een reepje Dane-Elec infineon kan dat ook. Mijn advies: toch maar Dane-Elec of een ander merk

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• p_m
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 19:26 schreef xovox het volgende:
http://www.alternate.nl/index.htm?PRODUKTE/PRODUKTE.HTM

Lijkt me wel ok toch ?
wat bedoel je hiermee :? tja.. leuk een prijslijst van Alternate, en dan?

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
koop brand on brand geheugen.
Veel beter als oem meuk

Greetz nova

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Ik ben net ook geadviseerd om RAM aan te schaffen.

En had deze link in mijn Ctrl+V staan.

Neem aan dat dit een "goed" merk is.

Toch ?

Verwijderd

Ik heb merkloos ram op een msi bord zitten, heb het overgeclocked en werkt nog steeds retestabiel

en het was het goedkoopste wat ik toen kon vinden :P

• p_m
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 20:28 schreef xovox het volgende:
Ik ben net ook geadviseerd om RAM aan te schaffen.

En had deze link in mijn Ctrl+V staan.

Neem aan dat dit een "goed" merk is.

Toch ?
DIT IS GEWOON DE PRIJSLIJST VAN ALTERNATE !!!

Verwijderd

Er bestaat geen merkloos geheugen! Leveranciers kopen gewoon geheugen in waar het op dat moment het cheapst is, wat vaak ten koste gaat van de kwaliteit. Ik heb echter geluk gehad:):128MB reepje besteld lang geleden "no-name", kreeg ik lekker INFINEON gehugen:9

Ik zou gewoon ff vragen bij leverancier welk geheugen op een bepaald moment wordt verkocht! Anders zou ik nu met deze lage prijzen toch echt voor "merkgeheugen" gaan.
Pagina: 1