[XP] Automatisch script starten bij nieuw bestand

Pagina: 1
Acties:

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Misschien zit ik hier op de verkeerde plaats, of is er al een antwoord op gegeven maar dat kan ik met google of tweakers niet vinden.

Onder OS/X van Apple is het mogelijk om folder actions aan een folder te koppelen http://www.apple.com/applescript/folderactions/, ik ben opzoek naar een Windows XP Professional equivalent maar kan dit niet vinden met Google of de zoekmachine van Tweakers, daarnaast vermeld Microsft er op hun website ook niets over.

Natuurlijk kan ik wel een eigen stukje code schrijven, die een willekeurige directory monitort en waar ik dan voor een aantal vast in te stellen events scripts kan laten aanroepen; dit is echter minder elegant als wanneer Windows XP Professional het via het Operating System zou aanbieden. Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of dit uberhaupt mogelijk is of dat ik misschien toch zelf maar aan het programmeren moet slaan. Op dit moment maak ik gebruik van een simpel scriptje dat elke minuut aangeroepen wordt door de Windows Task Scheduler icm robocopy en een eigen batch script.

Pascal

• 0528973
Goedemorgen,

Is er niemand die mij kan helpen?

Pascal

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je dit ook kunnen doen met SyncToy :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• 0528973
SyncToy geeft alleen de mogelijkheid 2 lokaties synchroon te houden, ik wil voor elk nieuw bestandje dat verschijnt in een map, een aantal acties uitvoeren; custom acties, de ene keer een verplaatsactie, de andere keer een inpak actie, de volgende keer een bijwerk actie. Stel ik heb de directory c:\tmp, en iemand doet een bestandje uploaden naar de map c:\tmp dan moet zodra het bestand volledig in de map c:\tmp staat mijn custom ingestelde actie uitgevoerd worden. Of als iemand gewoon met een opslaan als, het bestandje opslaat in de map c:\ dan moet na het opslaan meteen mijn custom actie uitgevoerd worden.

Om dit te realiseren zijn er een aantal features in windows nodig die ik niet kan vinden, namelijk het kunnen koppelen van custom uit te voeren opdrachten, als er in een map iets speciaals gebeurd.

Natuurlijk kan ik zelf wel een progje knutselen wat dit doet, ik zou echter liever gebruik willen maken van een Windows Feature ipv een door mij voor deze computer in elkaar geknutselde oplossing.

Pascal

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Daar is volgens mij geen standaard Windows functie / feature voor. Dit zou je alleen kunnen bereiken met een programma of inderdaad een script.

Syncback zou dat werken?

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 19-05-2006 10:11 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• 0528973
SyncBack klinkt als iets waar het goed mee kan, bedankt!

Helaas, syncBack is een mooi pakket; en het heeft idd alle hooks die ik zou willen gebruiken helaas lijkt het er op dat je alleen maar een vast aantal acties per hook kan instellen terwijl ik juist heel graag zou zien dat ik als actie een eigen opdracht kan instellen die uitgevoerd moet worden. Naja, nog maar even overwegen wat ik moet gaan doen; misschien wil ik wel teveel uit windows trekken :)

[ Voor 79% gewijzigd door 0528973 op 19-05-2006 10:27 ]

Pascal

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows heeft een API genaamd FindFirstChangeNotification en daar op volgende - misschien dat als keyword erbij gaan gebruiken (icm. met bv. VBScript oid) dat je dan wat meer hits gaat vinden :)

(toen ik dat deed kwam ik www.dirwatcher.com tegen) :)

• 0528973
Super, nu ik dat weet kan ik verder zoeken... bedankt voor de tip!

Pascal

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Jij bedoelt reparse points. Hiermee kan je aan files en folders een actie koppelen bij maken/bewerken/verwijderen. Werkt op NTFS-niveau. Reparse points worden met het bestand/de map opgeslagen als attribute.

Reparse points is een functionaliteit in NTFS 5 (Windows XP, 2000 en hoger).

[ Voor 17% gewijzigd door CmdrKeen op 20-05-2006 10:26 ]

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1