Toon posts:

Hoe is de Ixus 50 verpakt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
ik heb een paar weken geleden een ixus 50 bij een winkel gereserveerd maar deze is nog steeds niet geleverd. Nu ben ik bang dat ze binnenkort het showmodel zullen leveren. Weet iemand hoe de ixus 50 verpakt hoort te zijn? Was bijv. de doos verzegeld? batterij in plastic? folie over het display?

Mocht iemand tips hebben waar ik op kan letten dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt,
Gerwin

(p.s. de reden dat ik het toestel niet afzeg is omdat hij erg goedkoop word geleverd)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

loop even naar de winkel en zet met je nagel een krasje ergens (in klepje ofzo)

dan weet je het zeker:P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom bel je de winkel niet even om te vragen waar je toestel blijft. Dat scheelt een hoop trammelant en wachten in onzekerheid ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Je kan ook het showmodel nemen en vragen of er wat van de prijs mag.
Let er dan wel op dat die niet beschadigd is zit er een klein krasje op moet je gaan afdingen werkt altijd!

Verwijderd

Topicstarter
De toestellen staan allemaal in een vitrinekast dus een krasje zetten lukt niet.

Ik ben natuurlijk al een aantal keren langs geweest, maar dan zeggen ze steeds dat hij er nog niet is. Ik denk dat ze het toestel helemaal niet kunnen leveren voor dat geld en alleen als lokkertje gebruiken om naar de winkel te komen. Ik heb toen gelijk gezegd dat ik er 1 wil reserveren en wacht nu al 3 weken. Omdat ik van de week weer langs ben geweest zouden ze me vrijdag terugbellen hoe het er mee staat. Ik verwacht dat ze dan het showmodel in een doos hebben gestopt, en aangezien de showmodellen daar altijd met batterij in het toestel staan lijkt het me niet al te best.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan controleer je ze dan toch? Zit het batterij in de camera, of zijn de batterijen niet goed verpakt dan weet je hoe het zit:)

Wat ik mij eigenlijk afvraag (als fotocamera leek): wat is het verschil tussen een gewone camera en een showcamera achter glas :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:22:
De toestellen staan allemaal in een vitrinekast dus een krasje zetten lukt niet.

Ik ben natuurlijk al een aantal keren langs geweest, maar dan zeggen ze steeds dat hij er nog niet is. Ik denk dat ze het toestel helemaal niet kunnen leveren voor dat geld en alleen als lokkertje gebruiken om naar de winkel te komen. Ik heb toen gelijk gezegd dat ik er 1 wil reserveren en wacht nu al 3 weken. Omdat ik van de week weer langs ben geweest zouden ze me vrijdag terugbellen hoe het er mee staat. Ik verwacht dat ze dan het showmodel in een doos hebben gestopt, en aangezien de showmodellen daar altijd met batterij in het toestel staan lijkt het me niet al te best.
Of ie nou in de kast bij thuis ligt met de accu erin of daar in een vitrine ?

Maakt toch niets uit ? Ik zou gewoon tegen de winkelier, zeggen dat je met een leuke korting dat showmodel meeneemt, of nog beter een goed aantal accesoires, vinden winkeliers mestal prettiger, kan je vaak ook meer krijgen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 14:45

DataGhost

iPL dev

Outerspace schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:32:
Dan controleer je ze dan toch? Zit het batterij in de camera, of zijn de batterijen niet goed verpakt dan weet je hoe het zit:)

Wat ik mij eigenlijk afvraag (als fotocamera leek): wat is het verschil tussen een gewone camera en een showcamera achter glas :?
dat die al is uitgepakt en je verder geen flauw idee hebt wat er allemaal mee is gebeurd, wie weet is ie gevallen en intern (niet extern) beschadigd, is de batterij al een aantal keren opgeladen en ontladen, wie weet wat. Hetzelfde als een 2ehands camera kopen. Dat doe je ook niet voor de nieuwprijs.
(ook heb je minder fabrieksgarantie, aangezien dat showmodel nu al waarschijnlijk ruim een maand 'gebruikt' is geweest)

Verwijderd

Ik heb zelf ook jaren in een winkel gestaan en camera's verkocht. Camera's in een vitrine kast worden echt 9,9x van de 10 keer alleen maar uit de verpakking gehaald om deze te kunnen bewonderen. Tuurlijk is er een kans dat iemand hem wel eens vast gehad kan hebben, om deze even te voelen of deze zwaar is enz. Maar of de winkelier de camera nu uit de verpakking pakt of jij. daar zit toch geen verschil in. Het kost de winkelier ook geld als er iets met zo'n camera gebeurt en die is er net zo zuinig op als jij. Of het plasticzakje van de accu zit er niet bij...En zit er een kras op door wat voor reden dan is het logisch dat je hem niet koopt. Maar in alle andere gevallen snap ik de mensen niet die zo moeilijk doen over ja de doos is open geweest. Als je je boekjes en de USB kabel, de adapter, camera, accu en de CD heb dan is het toch goed...compleet is compleet.

Mijn motto: Als het niet beschadigd is en het werkt na behoren, welk risico loop je dan? Niet toch, en daarbij heb je ook nog een jaar garantie! Als de camera het een week uithoudt dan zit het echt wel goed!

Mensen doe niet zo moeilijk....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 12:59 ]

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

elTigro

Es un Gringo!

Kijk, je hebt wel gelijk, maar je weet het niet zeker.
En als het voor het zelfde geld is (dus geen korting) zou ik het graag zeker willen weten. Al is het alleen maar voor het gevoel.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:55:
Ik heb zelf ook jaren in een winkel gestaan en camera's verkocht. Camera's in een vitrine kast worden echt 9,9x van de 10 keer alleen maar uit de verpakking gehaald om deze te kunnen bewonderen. Tuurlijk is er een kans dat iemand hem wel eens vast gehad kan hebben, om deze even te voelen of deze zwaar is enz. Maar of de winkelier de camera nu uit de verpakking pakt of jij. daar zit toch geen verschil in. Het kost de winkelier ook geld als er iets met zo'n camera gebeurt en die is er net zo zuinig op als jij. En zit er een kras op door wat voor reden dan is het logisch dat je hem niet koopt. Maar in alle andere gevallen snap ik de mensen niet die zo moeilijk doen over ja de doos is open geweest. Als je je boekjes en de USB kabel, de adapter en de CD heb dan is het toch goed...compleet is compleet.

Mijn motto: Als het niet beschadigd is en het werkt na behoren, welk risico loop je dan? Niet toch, en daarbij heb je ook nog een jaar garantie! Als de camera het een week uithoudt dan zit het echt wel goed!

Mensen doe niet zo moeilijk....
Ik heb het showmodel daar ook in m'n handen gehad en kon er gewoon foto's mee maken, kortom de accu word altijd opgeladen. Aangezien het een ixus 50 is die al een tijd uit is weet ik niet hoelang hij daar al met een gebruikte accu staat. (misschien wel een jaar)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:00:
[...]

Ik heb het showmodel daar ook in m'n handen gehad en kon er gewoon foto's mee maken, kortom de accu word altijd opgeladen. Aangezien het een ixus 50 is die al een tijd uit is weet ik niet hoelang hij daar al met een gebruikte accu staat. (misschien wel een jaar)
Dan sluit je een deal met de verkoper, Regel dan dat je bijvoorbeeld 1 jaar garantie op de accu vraagt. Kunnen ze gewoon op de bon erbij zetten. Als de verkoper zeker weet dat de accu net nieuw is dan kunnen ze dat wel voor je doen. Dan heb jij ook je zekerheid...

Verwijderd

Je kunt er vrij makkelijk achter komen of ze je het showroommodel geven: staat ie niet meer in de vitrinekast dan heb je waarschijnlijk het showroommodel anders heb je een nieuwe (tenzij de winkelier de moeite gaat doen om de nieuwe in de vitrini te plaatsen in die uit de vitrine weer in te pakken).

Verder kan er op zich weinig mis zijn met een showroommodel, maar ik ken je gevoel en zou zelf ook alleen een nieuwe willen.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:37

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Krijg je het showmodel, dan kun je zeker afdingen op de prijs. Ik heb gister toevallig het showmodel gekocht van de S9500. Die kosste in de winkel 630 euro, omdat ik het showmodel mee kreeg heb ik hem voor 550 mee gekregen. Ik geef toe, ik ding frequent af, dus ben "ervaren", maar zeker bij camera's en dergelijke: afdingen kan prima!

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

nomad85 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:08:
Krijg je het showmodel, dan kun je zeker afdingen op de prijs. Ik heb gister toevallig het showmodel gekocht van de S9500. Die kosste in de winkel 630 euro, omdat ik het showmodel mee kreeg heb ik hem voor 550 mee gekregen. Ik geef toe, ik ding frequent af, dus ben "ervaren", maar zeker bij camera's en dergelijke: afdingen kan prima!
Dus je hebt maar €50 meer betaald dan een nieuwe bij Konijn kost? ;)

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 18:39
Ik weet niet voor hoe weinig je de ixus 50 aangebonden krijgt maar het lijkt erop dat je aan het lijntje gehouden wordt (ik weet dat Canon voor de Ixus 2 weken geleden geen levertijd had (1-2dagen transport).
Ik zou even bij de pricewatch kijken naar de actuele prijs en een zaak opzoeken waar je hem direct kan afhalen.

@nomad85 voordat je de volgende keer gaat "afdingen" zou ik eerst de werkelijke actuele straatprijs uitzoeken. (Voor die €550 kan ik ze ook nieuw leveren.)

[ Voor 23% gewijzigd door W.Wonderland op 18-05-2006 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
brailroad schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:56:
Ik weet niet voor hoe weinig je de ixus 50 aangebonden krijgt maar het lijkt erop dat je aan het lijntje gehouden wordt (ik weet dat Canon voor de Ixus 2 weken geleden geen levertijd had (1-2dagen transport).
Ik zou even bij de pricewatch kijken naar de actuele prijs en een zaak opzoeken waar je hem direct kan afhalen.

@nomad85 voordat je de volgende keer gaat "afdingen" zou ik eerst de werkelijke actuele straatprijs uitzoeken. (Voor die €550 kan ik ze ook nieuw leveren.)
Hij is voor €200,- incl 3 jaar garantie aangeboden. Wat volgens mij niet goedkoper kan. (mits ik een nieuwe krijg)

• W.Wonderland
Inderdaad een "opvallend" lage prijs. Ik zou niet weten waarom een winkel een Ixus50 voor deze prijs zou verkopen (of je moet een grote klant zijn).
Het kan dus:
A ) Een foute prijs zijn waar ze achtergekomen zijn en je nu aan het lijntje houden tot of jij afhaakt of ze inderdaad een nieuwe voor die prijs kunnen leveren (kan nog even duren).
B ) Ze alvast een klant zochten voor hun demo model welke in vitrine stond. (noteer laatste cijfers serienr.) (en weiger toestel als jouw toestel binnen is en de demo is "verdwenen")
C ) Ze hem heel laag kunnen inkopen en de klant ook graag het voordeel gunnen (grijze import).

Ik weet niet of er bij de Ixus50 in de vitrine ook een prijs stond. Zo niet dan kan je de winkel even opbellen en vragen wat de prijs is en de levertijd. Als er wel een prijs bij stond kan je telefonisch even informeren naar de extra's en levertijd.

Ik weet ook dat er combipakketten waren waarin een Ixus50 en een CP510 zatten deze werden door een aantal winkels gesplitst en afzonderlijk verkocht.

Het is dat de prijs inderdaad laag is anders had ik het al geweten (en jij ook waarschijnlijk) maar als nog een onbekende tijd op je toestel moet wachten zou ik voor een paar tientjes verschil toch een andere winkel zoeken.

Voor later: Veel fotoplezier

[ Voor 9% gewijzigd door W.Wonderland op 18-05-2006 14:54 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

MartijnGizmo schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:23:
[...]

Dus je hebt maar €50 meer betaald dan een nieuwe bij Konijn kost? ;)
_O_ :D

Anyway, je kan hier wel vragen hoe en wat, maar gewoon de winkel bellen en vragen hoe het zit is niet een optie?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
[
Anyway, je kan hier wel vragen hoe en wat, maar gewoon de winkel bellen en vragen hoe het zit is niet een optie?
Als je alles had gelezen had je kunnen zien dat ik al een aantal keren langs ben geweest. Ze zouden me morgen terug bellen hoe en wat. Maar wil dus zeker weten dat ik dan niet het showmodel krijg en wil dus weten hoe een nieuwe in de verpakking zit.

De prijs staat nu al voor de 3e week in hun folder dus een fout is het zeker niet.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 09:26
Kun je de winkel met prijs in de Pricewatch zetten? Kunnen wij misschien ook meeprofiteren :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01 21:05

Bob Popcorn

Plop!

Voor iedereen die zegt dat het niet uitmaakt dat de winkelier hem uitpakt ipv jij, dan missen jullie het ontzetten gave gevoel van nieuwe spullen uitpakken :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

• W.Wonderland
Jiriki schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:10:
Kun je de winkel met prijs in de Pricewatch zetten? Kunnen wij misschien ook meeprofiteren :)
Ja zet de naam erbij in de Pricewatch, staan ze meteen bovenaan en dan kan iedereen direct bellen.
Indien ze hem kunnen leveren hebben ze een hoop klanten, en indien ze hem niet kunnen leveren hebben ze een groot aantal onnodige belletjes welke ze moeten afhandelen.

Je mag ook in dit topic de naam + tel vermelden

[ Voor 6% gewijzigd door W.Wonderland op 18-05-2006 15:37 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mjah ik wil eigenlijk maar 1 ding toevoegen: je fabrieksgarantie gaat pas in als jij de cam koopt, de datum op de kassabon dus. Daarom staat bij veel winkels ook dat de kassabon onderdeel is van het garantiebewijs en dat je ze samen moet bewaren. Ik heb wel 's een demomodel JVC DVD speler gekocht, dik een jaar oud, maar wel met vette korting. Ding ging kapot, garantie was natuurlijk al lang verlopen, maar omdat de bon zei dat ik hem een paar weken terug had gekocht, werd hij omgeruild voor een nieuwe (ding bleef nml kapot gaan).

Dat was dan bij de Media Markt, maar dat zal wel overal hetzelfde zijn :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

ikbenwouter

! w t R

Grrrrrene schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:43:
...je fabrieksgarantie gaat pas in als jij de cam koopt, de datum op de kassabon dus. ...

...Ding ging kapot, garantie was natuurlijk al lang verlopen...
Garantie had je dus gewoon :) Zoals het hoort.

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Topicstarter
Ja zet de naam erbij in de Pricewatch, staan ze meteen bovenaan en dan kan iedereen direct bellen.
Indien ze hem kunnen leveren hebben ze een hoop klanten, en indien ze hem niet kunnen leveren hebben ze een groot aantal onnodige belletjes welke ze moeten afhandelen.

Je mag ook in dit topic de naam + tel vermelden
Het lukt me niet om bij pricewatch in te loggen. Maar misschien dat iemand anders hem kan toevoegen. Het is bij de Megamax, http://www.megamax.nl
Ze hebben 3 filialen:
- Apeldoorn
Telefoon (055) 521 93 50
- Groningen
Telefoon (050) 360 00 38
- Rotterdam
Telefoon (010) 220 55 10

Op de website is de folder wel te zien, hij staat er nu voor de 3e week op en volgende week zou hij weer in de folder komen...
Ik vraag me af of ze hem echt leveren, maar toch succes allemaal :)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Een typische dozenschuiver dus. :)

• W.Wonderland
Van Tros Radar:

http://forum.trosradar.nl...t=23799&highlight=megamax

en Vara Kassa:

http://kassa.vara.nl/port...howOnbea=&showBea=&pid=11

Folder komt inderdaad wel over als klantentrekker om vervolgens met een duurder type de deur uit te gaan.
Mijn ervaring met dit soort winkels is: Als ze het direct hebben is het mooi meegenomen en anders mogen ze het houden, want van het bestellen komt toch nooit iets terecht.
Zelf trap ik af en toe nog wel in een advertentie die prijstechnisch niet kan, je gaat erheen (je blijft hopen) en het blijkt dat het inderdaad niet kan.
Vaak de verkeerde foto, de merknaam ontbreekt en het gaat om een chinees product met bijna dezelfde naam, net uitverkocht etc etc
En je raad het al, het duurder type is altijd op voorraad (en blijft op voorraad wat mij betreft)

[ Voor 116% gewijzigd door W.Wonderland op 18-05-2006 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd (3 weken) maar vandaag toch het toestel voor €199,- meegekregen. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:22:

Als je het gevoel hebt, dat ze die 'aanbieding' slecht gebruiken als lokkertje, kun je ze voorstellen je geld maar terug te storten, of het alsnog snel te leveren. Ze zullen wel 1 van de 2 moeten doen.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:02:
[...]

Als je het gevoel hebt, dat ze die 'aanbieding' slecht gebruiken als lokkertje, kun je ze voorstellen je geld maar terug te storten, of het alsnog snel te leveren. Ze zullen wel 1 van de 2 moeten doen.
Uhmm, kijk even een post boven je. Hij heeft hem al geleverd gekregen.

........................................................................................................................................................

Pagina: 1