Toon posts:

DVD Bassie en Adriaan

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog al fan van Bassie en Adriaan daarom heb ik een de de DVD Bassie en Adriaan en de Huilande professor gekocht.
Toen ik hem ging kijken zag ik bij extra scenes.
Dat zijn scenes die er tussen uitgehaald zijn omdat die niet goed waren het zijn er 6.
Toen dacht ik ga ze er tussen zetten. Toen ben ik de dvd naar de hardeschijf gaan kopieren.
Het bleek toen dat de hele serie uit 7 vob bestanden op de dvd stond en die verwijderde scenes stonden in 1 vob bestand.
Ik heb toen 1 van de verwijderde scenes uit het vob bestand geknipt en er tussen geplaast.
toen wij ik die 7 vob bestanden aanelkaar plakken.
dat heb ik eerst getest met die bewerkt vob en die vob die er voor komt om die aanelkaar te plakken dat lukt me wel.
Maar als ik het afspeel en bij dat stuk kom waar het van het eerst vob bestand naar de andere gaat dan mist
daar een stukje tussen dus sprinkt het raar over. door uit te zoeken blijkt dat als ik het vob bestand
in het video bewerk progamma zet hij een heel klein stukje van het begin niet in het progamma zet.
maar als ik hem gewoon afspeel met power dvd 7 voor ik hem er in zet dan hoor ik dat wel.
Maar in het bewerkings progamma niet.

Nou is mijn vraag of iemand daar iets op weet en welke progamma ik het beste kan gebruiken waar mee hij het er
wel goed in zet.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zet de DVD om naar MPEG
Zet de losse scenes om naar MPEG
Monteer met een goede willekeurige MPEG encoder de losse scenes in de originele film [Adobe Premiere Pro oid]
Convert het geheel weer terug naar DVD formaat

Mooooooeeeee......

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
Volgens mij kan je dit beter doen met DVDShrink in Reauthor mode.
Dan kan je gewoon de gewenste scenes achter elkaar zetten in de volgorde die jij wilt.
Bespaart je een hoop tijd.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Black Piet schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:50:
Zet de DVD om naar MPEG
Zet de losse scenes om naar MPEG
Monteer met een goede willekeurige MPEG encoder de losse scenes in de originele film [Adobe Premiere Pro oid]
Convert het geheel weer terug naar DVD formaat
Bedankt voor je antwoord.
Met dit progamma kan je de hele dvd inpoteren en hem dan de hele film dan 1 bestand maken en dan in mpeg2 zetten.

• Black Piet
  • Niet online
Ik zou persoonlijk het volgende doen (voor het meest exacte resultaat)
- DVD decrypter (freeware) gebruiken voor het rippen van de scenes en de film
- TMPGenc xpresse voor het omzetten naar MPEG
- Adobe Premiere gebruiken voor monteren
- Via Premiere of een ander DVD author programma de DVD rebuilden.
Deze methode kost het meeste tijd, maar levert altijd het meest nauwkeurige resultaat op. Dit omdat je in Premiere per 100ste van een seconde een beeld kan monteren. Nu is het alleen meer afhankelijk van je kunsten >:)

Ik las net ook de tip om DVDShrink in Reauthor mode te gebruiken. Ken het zelf niet, maar misschien gaat dit idd sneller.

Succes met monteren en laat even weten of het gelukt is!

Mooooooeeeee......

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11
Waarom in 's hemels naam software als Premiere aanraden als het enige is wat 'ie zoekt het herschikken van scenes is?

Virtualdub met mpeg2 kan het ook prima, een scheelt je grofweg 800 euro...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
ik ga het vanmiddag direct proberen.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dit moet ook kunnen zonder reencoden naar mpeg, lijkt mij.

• Black Piet
  • Niet online
Tja...er zijn altijd meerdere mogelijkheden.

Ik gebruik zelf altijd eerder genoemde oplossing, maar als iemand iets beters heeft ben ik uiteraard ook benieuwd!

Mooooooeeeee......

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
Hier word het haarfijn uitgelegd.
Als het een DVD5 is blijven de videobestanden onaangetast (=100% Compression ratio geen kwaliteitsverlies).
Het is in een paar muisklikken gebeurd en je hoeft niet uren te wachten op het encoderen.
Je kan zelfs in Reauthor mode op de frame nauwkeurig knippen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

DVDshrink gaat niet werken in reauthor mode..daarmee kun je alleen scenes in of uitschakelen en/of herschikken, je kunt er geen knip en plak werk mee uitvoeren zoals bvveendam dat wil. Als ik het goed begrijp wil die echt gedeeltes knippen en plakken. (een gedeelte van een scene in een andere scene plakken). Je zult hier echt aan het werk moeten met een videobewerkings pakket, gelukkig is virtualDubMod al genoemd, die kan als geen ander (gratis) knippen en plakken.... :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1