Rare "vlek/verkleuring" in TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 13:43
Hallo,

Sinds kort valt me op dat ik een rare verkleuring in mijn Samsung Syncmaster 930BF heb. De vlek zit in de rechteronderhoek en toont zich als een iets gelige gloed over het beeld. De vlek is ongeveer 5 cm hoog en 8cm breed. Hij is zichtbaar bij lichte achtergronden, zoals op wit en het grijs aan de zijkant hier, bij felle kleuren is hij niet te zien. De monitor is aangesloten op DVI.

Ik heb al geprobeerd met de brightness/contrast settings te spelen maar de vlek blijft bestaan. Wat kan dit zijn en hoe kan ik het eventueel oplossen. Ik heb hem bij de Mediamarkt gehaald in oktober dus ik heb eventueel nog garantie. Op de GoT search vond ik alleen extreme vormen van vlekken verkleuringen, hier is het niet zo erg maar toch hinderlijk omdat het niet hoort.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Gelige gloed is zelden goed ;)

Bij veel TFT's zie je bij zwart beeld (zeer)lichte vlekvorming van de belichting Wat jij omschrijft is duidelijke verkleuring op je scherm bij wit, ik zou dus zeker terug gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Carel op 18-05-2006 14:36 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-07 15:17

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik zou nu terug gan met dat ding, het wordt waarschijnlijk alleen maar eger en dan is je garantie eraf.

Atari 4 ff'r 😊

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Als het scherm een LED achtergrondverlichting heeft kan het zijn dat er een LED kapot is, denk ik.

Macbook Pro

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Heb je hem al aangesloten op een andere computer, dan weet je het zeker dat het aan de monitor ligt. Straks sta je voor niks bij MediaMarkt.

btw heb je er een foto van, ik kan me er weinig bij voorstellen wat ik moet zien :9

verdwaalde ict'er op elektro!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 13:43
Het is een heel lichte verkleuring van de lichtere kleuren, zal proberen foto te maken (alleen GSM ;()

De wijzen komen uit het Oosten!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-04 09:31

henkus_donor

bla is bla

Ik heb (denk ik) een soort gelijk iets met mijn IIyama AS4314UTG.....(goede oude)
In bepaalde levels met ut2004 met bepaalde kleuren heb ik soms ook wel eens vage vlekken door m'n beeld, persoonlijk heb ik het idee dat het bij mij aan de brightness ligt.........Maar idd check em effe op een andere comp, en anders garantie :7 (btw check ook effe als het voordoet met vga aansluiting)

[ Voor 10% gewijzigd door henkus_donor op 18-05-2006 15:15 ]

Pagina: 1