Toon posts:

Geen beeld met SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik hoop dat jullie me met dit probleem kunnen helpen.

Ik heb een A8N-SLI deluxe moederbord met 2 Geforce 6800 videokaarten. Deze hebben altijd goed in SLI gedraaid totdat ik mijn setup in een andere kast bouwde. Sindsdien heb ik geen beeld meer op de de eerste kaart. Ik had de voeding ook gewisseld (was een Enermax 500W en werd een Yesico 500W). Aangezien dit het eerste was waar ik aan dacht heb ik de voeding weer teruggezet, maar het probleem blijft.

Het probleem:

- Als ik één kaart gebruik op slot 1, dan heb ik beeld.
- Als ik twee kaarten gebruik, dan heb ik geen beeld op de kaart in slot 1 maar wel op de kaart in slot 2.

De EZ-print zit goed, de extra voedingkabel op het mobo is aangesloten en het SLI bruggetje is op de juiste manier op de kaarten gezet. (voedingkabels op de kaarten hoeven niet aangesloten te worden). Ik heb beide kaarten (in single mode) op slot 1 gezet en beide geven dan beeld. (dus de videokaarten werken allebei)

Ik heb de bios gereset, de instellingen in de bios op AUTO staan en ik krijg geen foutmeldingen in windows. Ik zie, nu ik twee kaarten in het systeem heb zitten en de vga connector op de tweede kaart heb zitten, ook maar één kaart in Apparaatbeheer.

Heeft iemand enig idee wat er fout kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die nog iets kan verzinnen? ;(

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-07 13:20
Sluit toch voor de zekerheid de voedingskabels op je videokaarten aan. (kleine moeite, en weer iets om uit te sluiten als dat het niet is.)

Verwijderd

Heb je die kaart tussen je 2 PCIe poorten omgedraait in dual graphic card?. En probeer met je primary card effe in je bios te komen en dan first display op PCIx te zetten i.p.v PCI. Natuurlijk ook je kaarten voorzien van een beetje extra stroom dat is wel noodzakkelijk :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Guust: deze kaarten hebben niet eens power connectors, alle stroom wordt van het moederbord gehaald. :P

@ Vegito: Ja, het kaartje is geplaatst op de Dual stand. En ik krijg als ik de VGA connector op de eerste kaart aansluit helemaal geen beeld, dus ik dan ook niet in de bios. Ik zal eens kijken of dat gaat als ik de monitor op de tweede kaart aangesloten heb.

Verwijderd

Topicstarter
Edit: PCIx ook geprobeerd, maar geen verschil.

Ik zat nog te denken, ik heb ook de chipset fan vervangen door een passieve koeler en deze wordt wel erg heet (wel voldoende pasta gebruikt) Maar zou een te hete Northbridge chip invloed kunnen hebben op de werking van twee videokaarten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:53:
Edit: PCIx ook geprobeerd, maar geen verschil.

Ik zat nog te denken, ik heb ook de chipset fan vervangen door een passieve koeler en deze wordt wel erg heet (wel voldoende pasta gebruikt) Maar zou een te hete Northbridge chip invloed kunnen hebben op de werking van twee videokaarten?
Ik meen me te herinneren dat een Asus A8N-Sli niet goed overweg kan met een simpele passieve koeler van zalman, dat is ook de reden waarom er met heatpipes gewerkt wordt bij de premiem versie. Probeer eens een coolertje op de chipset blok te richten of terwijl de pc aanstaat om te voelen of je je vingers er ook op brand.

Verwijderd

dat kan idd wel een probleem zijn..

Verwijderd

misschien heb jeje northbridge beschadigt tijdens het instaleren van je passiefe koeling?
een te hete northbridge zou dit probleem denk ik niet veroorzaken...haal je koelblokje er eens even af en kijk of je de core van je nothbridge ook beschadigt hebt....

Je hebt de kaarten dus zo ingesteld dat ze niet als 1 kaart werken maar als 2 videokaarten?...
Misschien zou je nog kunnen proberen ze als 1 kaart te laten werken..als ze dan goed werken dan zou het misschien aan je moederbord kunnen liggen....
Pagina: 1