Toon posts:

Copperjet (ADSL) en Linksys forward probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Copperjet voor mijn adsl verbinding deze werkt als router. Daarachter komt een Linksys router. Ik heb begrepen dat je in het modem (copperjet) een poort moet forwarden naar de router en van de router naar de pc. Nu weet ik niet welk internal ip ik bij de copperjet in moet vullen en welke bij de router. Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
een beetje meer info zal wel mogen maar goed.

op de copperjet stel je in :

External ip is adsl ip
internal ip is het adress van de linksys

linksys :

external is het ip van de wan side van de router die je dus hebt gekregen van de copperjet.
Internal ip word dan het ip van je eigen bak

dit zou moeten werken. Maar zoals ik al zei meer info zou wel handig zijn

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij de copperjet 192.168.1.1 wil invoeren krijg ik "disallowed destination ip". Soort van beveiliging ofzo? Kan ik iets anders doen?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:58:
Ik heb een Copperjet voor mijn adsl verbinding deze werkt als router. Daarachter komt een Linksys router. Ik heb begrepen dat je in het modem (copperjet) een poort moet forwarden naar de router en van de router naar de pc. Nu weet ik niet welk internal ip ik bij de copperjet in moet vullen en welke bij de router. Wie kan mij helpen?
Waarvoor ? Met welk nut . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik anders geen verbinding krijg met bv. Emule

Verwijderd

Waarom zou je twee routers koppelen en beide als router laten functioneren.

Als het goed is, mijn situatie in ieder geval, heeft de CopperJet maar 1 poortje.
Sluit je 2de router hier op aan en stel deze in als bridged.

Vervolgens hoef je alleen maar poortjes te forwarden vanaf de CopperJet direct naar je PC.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Jantje9999

Zou je in het vervog niet meer 3 topic's met het zelfde probleem willen openen. Dat is echt niet de bedoeling..

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:47:
Waarom zou je twee routers koppelen en beide als router laten functioneren.

Als het goed is, mijn situatie in ieder geval, heeft de CopperJet maar 1 poortje.
Sluit je 2de router hier op aan en stel deze in als bridged.

Vervolgens hoef je alleen maar poortjes te forwarden vanaf de CopperJet direct naar je PC.
Lijkt mij dat je veel beter de eerste kan laten bridgen, en dan poorten doorzetten in je 2e router naan je PC.

@TopicStarter:
Geef aub wat meer informatie over je huidige IP instellingen enzo.

Waarschijnlijk zou je de copperjet in bridge mode moeten zetten. Dan kan je op je linksys gewoon poorten gaan mappen.
Of je stelt op de copperjet een DMZ host in (default host/server hoe het ook mag heten in die copperjet) en daar stel je het IP adres in van WAN poort van de linksys router.

Verwijderd

Topicstarter
Kom er nog niet echt uit. Hier wat screenies. Wellicht kan iemand me de juiste locatie helpen vinden

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/7917/scr18mk.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/7724/scr22zn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/8422/scr34xc.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:55
Ehm ik ben er ook mee bezig, ook Scarlet One Box (CopperJet) met daarachter de linksys maar de Scarlet modem bridgen is niet echt een optie aangezien in de modem je gegevens staan die Scarlet moet ontvangen wil je uberhaupt internet krijgen.

In de modem staat een PPPoA verbinding naar Scarlet met je gegevens. Zou ik de modem bridgen dan zou je een PPPoA verbinding in de linksys opgezet moeten worden. Heb ik ook mee gespeeld, maar helaas kan ik alleen PPPoE en PPPTP in de linksys instellen. Beide gevallen geen suc6, geen internet.

Er zijn wel mensen die de Scarlet modem in bridge mode hebben staan, heb ik eerder gelezen maar hoe ze dat gedaan hebben geven ze niet aan. Ze wijzen alleen naar de manual van de modem, pagina 19, maar als je die volgt ben je dus die inlog gegevens kwijt en heb je geen internet van Scarlet meer, ook moet je dan je DHCP uitzetten in de modem en dan kom je niet meer zo makkelijk je modem in. Zeker niet iets voor de leek. Ik heb gelukkig alles kunnen herstellen in oude staat (ik begon al bang te worden) maar mijn portforwardingsprobleem is nu dus nog niet opgelost.

Iemand een oplossing? Kan ik op de modem gewoon DMZ instellen zodat alles van internet doorblaast naar de Linksys router? Tevens zou een gedetaileerde oplossing wel fijn zijn. Dus waar moet ik in de modem zijn en hoe in te vullen. De Linksys kan ik wel dromen met al zijn instellingen maar van die modem wordt ik niet echt wijs uit, hoe de DMZ instellen of waar de portforwarding toe te passen. Ik wordt gek van dat modem menu.

Dus ook voor Denzeltje geldt: een beetje meer info graag :P

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 17:28
Een alles in 1 oplossing van Linksys: WAG354G voor € 79,-

Niet met Copperjets en daarna nog is een router gaan zitten kutten dat werkt namelijk slecht je gaat dubbel routen niet echt fijn ofzo.
Geldt in dit geval alleen met PPPoA heb zelf dik een jaar met een CopperJet en een Linksys router gezeten die gebridged was.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nog altijd geen oplossing, Wie heeft nog ideeen? Nieuw materiaal kopen wil ik alleen in het uiterste geval

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:42:
We hebben nog altijd geen oplossing, Wie heeft nog ideeen? Nieuw materiaal kopen wil ik alleen in het uiterste geval
Na het ligt nioet aan de materialen waarschijnlijk.
Maak gewoon een DMZ van de een naar de andere router ( vraag me nog altijd af, waarom 2 routers achter elkaar in een thuis situatie),.
En dan is het vanaf je 2e router bijna hetzelfde als 1 router.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet vinden waar ik de DMZ in moet stellen, iemand?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Waarom niet de Copperjet als router gebruiken en de Linksys alleen als switch ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat zou doen werkt de wireless mode waarschijnljik niet meer?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04 16:25

IEF

Why so serious?

wat dacht je van die linksys instellen als AP ?

Dwz switch + Access point.

Wees er zeker van dat je DHCP server uitzet op de linksys..

Verder zou dat moeten functioneren zoals jij wil.

Dan blijft nog over dat je poorten moet forwarden in je copperjet.
Pagina: 1