Toon posts:

Samsung 930 BF op 75hz?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mag deze monitor op 75hz draaien?

Als ik in Everest kijk ,zie ik dat het wel kan,maar verder nergens...

Heeft iemand enig idee?

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-07 19:54
Als je die monitor hebt heb je toch ook een gebruiksaanwijzing? Of anders google.
Die monitor mag maximaal 1280 x 1024 @ 75Hz draaien. Maar waarom zou je hem op 75Hz willen hebben, verschil merk je toch niet met bijv. 60Hz.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:35

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

bajaking schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:45:
Als je die monitor hebt heb je toch ook een gebruiksaanwijzing? Of anders google.
Die monitor mag maximaal 1280 x 1024 @ 75Hz draaien. Maar waarom zou je hem op 75Hz willen hebben, verschil merk je toch niet met bijv. 60Hz.
Je kunt de vraag ook omdraaien:

Waarom maar 60Hz als de monitor óók 75Hz aankan? (ook al merk je geen/weinig verschil)

www.google.nl

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 15:34
Dat is dan weer jammer. Hij kan inderdaad op 1280x1024@75Hz draaien, maar om dan nou weer te zeggen dat je dat verschil niet merkt...

Zelf heb ik deze monitor ook, en ik zie toch een strakker beeld als hij op 75 Hz draait. Heb hem via DVI aangesloten...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16

charrel

Cortisol4life..

Op mijn 913N zie je het verschil tussen 60 en 70-75hz toch echt wel. Beeld is dan gewoon scherper.
Raar maar waar......

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Volgens mij maakt het dan ook niet veel uit als het signaal hoger is dan de monitor aankan omdat tft zorgt voor een optimale refreshrate en daardoor dus net zo goed er ook 100hz ingepompt kan worden?

alternativ

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik merk het verschil tussen 75 en 85 Hz heel goed hoor! Vooral belangrijk voor je ogen!

Je kunt via de eigenschappen van de monitor de optie "Modi die de monitor niet kan weergeven verbergen" oid kiezen. Dan weet je het precies...

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

charrel schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:48:
[...]

Op mijn 913N zie je het verschil tussen 60 en 70-75hz toch echt wel. Beeld is dan gewoon scherper.
Raar maar waar......
Jou 913N kan op 75 Hz ?

Vreemd, die van mij gaat maar tot 72.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Ik heb ook de Samsung 930 BF, en op 75 Hz heb ik geen last van artifacs (witte sporen) die bij sommige reviews opduiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bijgeleverde cd-rom er maar eens bijgepakt,daar stond dus ook de gebruiksaanwijzing op,daar stond ook in,wat de maximale freq mag zijn.

Dat is dus inderdaad 1280x1024 op 75 hz ,ik heb het gelijk effe getest maar het beeld word echt een stuk strakker in b.v snelle FPS games :)

Deze kan dus dicht,bedankt allemaal voor jullie hulp :Y)

Verwijderd

75hz is idd beter voor games die ook tot die aantal fps komen, wel frame limit aanzetten
Bij mij draaien ze ook allebij op 75hz

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16

charrel

Cortisol4life..

DJ_The_SP schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:54:
[...]

Jou 913N kan op 75 Hz ?

Vreemd, die van mij gaat maar tot 72.
Als ik de windows drivers gewoon laat zoals ze zijn kan ie op 75hz, download ik de driver van windows update kan ie op 72hz maximaal.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Heb mij altijd laten vertellen dat de refreshrate voor een TFT niets uitmaakt, omdat de beeldopbouw heel anders gebeurd en er niet echt sprake is van een vernieuwingsinterval.

Heb nu toch mijn 730BF ook maar even op 70Hz gegooid (de max volgens mijn 730-drivers) Vrees dat ik er in games weinig van zal merken, daar haal ik de 20fps niet eens, maar alles werd wel direct iets licter na het aanpassen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze kan dus dicht,bedankt allemaal voor jullie hulp :Y)
GoT Huisregels
Een topic kan op verschillende manieren ten einde lopen. Een verstomde discussie bijv. behoeft geen uitleg, maar in 2 specifieke gevallen verwachten wij het volgende:

* slotje: Een moderator heeft je topic gesloten. Neem in dat geval altijd goed de sluitmessage door. Bij twijfel/vragen kun je contact opnemen met de moderator in kwestie via 1 van de mogelijkheden in zijn profiel.
* opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.
Deze gaat dicht, maar nadrukkelijk niet omdat het 'opgelost' zou zijn. Hij gaat dicht omdat het lezen van de handleiding van een apparaat toch echt tot de eisen behoort die we stellen *voor* je een topic opent. Dit is gewoon GoT niet waardig :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.