Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krimpkous voor koptelefoon ?

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
Ik denk dat het onderwerp het meeste weg heeft van elektronica van dat ik mijn vraag hier plaats.

Ik heb zoals meer mensen de SL71 in-ear koptelefoon van Sony deze heeft nu blijkt een probleem waarbij de mantel van de draad die naar de oortjes gaat lijkt op te lossen met als gevolg dat ik dus tegen een dunne kabel koper aan zit te kijken, nu bedacht ik mij dat krimpkousen dit zouden kunnen oplossen maar dat ik dan wel eerst de kabel zou moeten demonteren en weer solderen wat echt miniscuul werk is en wat ik echt niet kan.

Heeft er iemand een oplossing zoals een krimpkous maar dan een die over het oortje zou passen en daarna nog wel genoeg krimpt om de kabel te omvatten ?

Ik sta natuurlijk ook open voor andere suggesties.

Hier alvast een linkje met een foto van betreffende koptelefoon:

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/MDR-EX71SL-W_1.jpg

Signature

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Krimpkous (de betere soorten iig) heeft een krimpfactor van 3, dus als ie normaal 10mm is, is ie gekrompen 3.3mm. Dus ik denk niet dat je het gaat halen met krimpkous. Wat je echter wel kan proberen, is kijken of je lokale electronica shop misschien witte neopreen kousjes kan regelen. In principe zijn dat een soort rubberen kousjes in het zwart, die gebruik ik ook op stage, maar als zoiets in het wit bestaat is dat denk ik een betere oplossing.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Tape?
Witte tape is er gewoon...

Verwijderd

Sony deze heeft nu blijkt een probleem waarbij de mantel van de draad die naar de oortjes gaat lijkt op te lossen met als gevolg dat ik dus tegen een dunne kabel koper aan zit te kijken
Hah, ik heb exact hetzelfde probleem! Lijkt wel alsof ze niet tegen zweet kunnen :(

Oplossing heb ik ook nog niet kunnen vinden. Tape laat los..
En elke 3 maanden een nieuwe koptelefoon begint ook aan te tikken. Sony wil ze maar 1x omruilen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

The Widow Maker schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:29:
Krimpkous (de betere soorten iig) heeft een krimpfactor van 3, dus als ie normaal 10mm is, is ie gekrompen 3.3mm. Dus ik denk niet dat je het gaat halen met krimpkous. Wat je echter wel kan proberen, is kijken of je lokale electronica shop misschien witte neopreen kousjes kan regelen. In principe zijn dat een soort rubberen kousjes in het zwart, die gebruik ik ook op stage, maar als zoiets in het wit bestaat is dat denk ik een betere oplossing.
krimpkous bestaat in allerlei kleuren.
en een krimpfactor van 3 moet voldoende zijn toch? desnoods neem je krimpkous met lijm er in.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 12:20
McKaamos schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:26:
[...]

krimpkous bestaat in allerlei kleuren.
en een krimpfactor van 3 moet voldoende zijn toch? desnoods neem je krimpkous met lijm er in.
Lijkt mij ook, gewoon via het stekkertje op de kabel schuiven?

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

maddog_rvo schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:23:
[...]

Lijkt mij ook, gewoon via het stekkertje op de kabel schuiven?
Let er wel even op dat als je een krimphuis gebruikt met lijm dat je deze nooit meer los kunt krijgen. Dit is een permanente kuis!!

Een gewone krimpkuis is wel te verwijderen

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:21:
[...]

Hah, ik heb exact hetzelfde probleem! Lijkt wel alsof ze niet tegen zweet kunnen :(

Oplossing heb ik ook nog niet kunnen vinden. Tape laat los..
En elke 3 maanden een nieuwe koptelefoon begint ook aan te tikken. Sony wil ze maar 1x omruilen
Dan moeten het wel heel goede oortelefoontjes zijn? Een product wat zo snel rot gaat zou ik geen tweede keer kopen, eigenlijk.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
ik zou RMA regelen... productie-/ontwerpfout, als je het mij vertelt... je hoopt toch wel dat je een paar jaar garantie op die dingen hebt... en je verwacht toch wel kwaliteit...

U vraagt, wij antwoorden.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Ze hebben toch de verplichting jou een deugdelijk product te leveren?Ze bieden jou een garantie dat het product een jaar (?) lang naar behoren werkt, als ze jou dan een vervangend product geven wat hetzelfde probleem heeft moet je hem oth net zo vaak kunnen omruilen totdat je een goed product hebt?

I see red pixels.

Verwijderd

Kaj. schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:20:
[...]

Dan moeten het wel heel goede oortelefoontjes zijn? Een product wat zo snel rot gaat zou ik geen tweede keer kopen, eigenlijk.
Het zijn de enigste oordopjes die zo lekker zitten, nooit uit je oren vallen, zoveel omgevingsgeluid blokkeren, een goede basweergave met aardige geluidskwaliteit combineren en er stylish uitzien voor wat ik als een redelijke prijs beschouw. Ondertussen had ik ook wel Ety's of Shure kunnen kopen maar daar gebeurt ongetwijfeld ook wel weer wat mee. Je blijft nu eenmaal wel eens haken of iets dergelijks. Ik beschouw ze dus maar als wegwerp producten :|

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Er zijn volgens mij wel meer merken die IN-ears verkopen hoor.
Als Sony dit probleem heeft, zou ik lekker naar een ander merk kijken.
Maargoed, krimpkous via het stekkertje lijkt me het meest ideale. Gewoon `ns proberen op iets anders, en daarna op je oordoppies :)

Verwijderd

Nog even een aanvulling: ik heb gisteren weer eens nieuwe dopjes gekocht en het viel me op dat de mantel nu van een ander materiaal is gemaakt! Het voelt veel gladder en harder aan en zit minder los om de draden. Blijkbaar zijn ze bij Sony ook eindelijk eens wakker geworden. Ik heb in dit materiaal in elk geval veel meer vertrouwen :)
Pagina: 1