Ik ben ondertussen al een uurtje of 3 aan het kutten met launchd, maar ik kom er niet uit 
Gisteravond heb ik mt-daapd gecompileerd en die doet precies wat ie moet doen (namelijk daap daemon zijn). Nu wil ik dit ding automagisch laten starten als ik inlog, dus kom ik uit bij launchd.
Als ik de daemon vanaf de commandline start, dan doe ik dat als volgt:
Vervolgens draait de daemon, precies wat ik wil.
Nu wil ik dit in een plist file vastleggen, zodat ik deze met launchctl als daemon kan installeren. Het plist file dat ik zover heb ziet er als volgt uit:
Dit plist file laad ik vervolgens in launchd, waarna ik een error krijg:
Als ik vervolgens in het error log kijk, dan zie ik inderdaad:
Het vreemde is echter dat dit bestand wel bestaat.
Wie o wie kan me een schop in de juiste richting geven...
Gisteravond heb ik mt-daapd gecompileerd en die doet precies wat ie moet doen (namelijk daap daemon zijn). Nu wil ik dit ding automagisch laten starten als ik inlog, dus kom ik uit bij launchd.
Als ik de daemon vanaf de commandline start, dan doe ik dat als volgt:
code:
1
2
| klokhuis:/etc/mt-daapd jacco$ sudo /usr/local/sbin/mt-daapd -c /etc/mt-daapd/mt-daapd.conf klokhuis:/etc/mt-daapd jacco$ |
Vervolgens draait de daemon, precies wat ik wil.
Nu wil ik dit in een plist file vastleggen, zodat ik deze met launchctl als daemon kan installeren. Het plist file dat ik zover heb ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>Label</key>
<string>org.landlust.mtDaapd</string>
<key>ProgramArguments</key>
<array>
<string>/usr/local/sbin/mt-daapd -c /etc/mt-daapd/mt-daapd.conf</string>
</array>
<key>RunAtLoad</key>
<true/>
<key>StandardErrorPath</key>
<string>/var/log/mt-daapd/error.log</string>
<key>StandardOutPath</key>
<string>/var/log/mt-daapd/out.log</string>
</dict>
</plist> |
Dit plist file laad ik vervolgens in launchd, waarna ik een error krijg:
code:
1
2
3
| klokhuis:/etc/mt-daapd jacco$ launchctl load /etc/mt-daapd/mtDaapd.plist klokhuis:/etc/mt-daapd jacco$ launchd[18881]: org.landlust.mtDaapd: execve(): No such file or directory klokhuis:/etc/mt-daapd jacco$ |
Als ik vervolgens in het error log kijk, dan zie ik inderdaad:
code:
1
| launchd[18882]: org.landlust.mtDaapd: execvp("/usr/local/sbin/mt-daapd -c /etc/mt-daapd/mt-daapd.conf", ...): No such file or directory |
Het vreemde is echter dat dit bestand wel bestaat.
Wie o wie kan me een schop in de juiste richting geven...
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me