Toon posts:

Double Boot

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb op mijn computer een double boot staan.
Ik heb twee harde schijven, op de eerste (C:\) staat WIN 2000 PRO, op de tweede (F:\) WIN XP HOME.

Vermits ik WIN 2000 PRO al lang niet meer gebruikt heb, wil ik deze van mijn computer afhalen, maar hoe ik dit moet doen weet ik niet echt.

Ik zou mijn C-schijf wel willen formatteren, maar mijn F-schijf niet.

Mijn boot.ini file staat op C:\ :
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/8771/naamloos2og.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/2056/naamloos22ec.th.jpg

Nu, mijn vraag is:
Kan ik WIN 2000 eraf halen, zonder mijn F-schijf te moeten formatteren? En hoe doe ik dit?

Dankuzeer

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-03 13:15
Het kan ja.

Gewoon C:/format en dan formateert die C en blijf F gewoon bestaan.
En misschien kun je van F ook C maken als die geformateert is omdat soms progamma's niet willen instaleren vanwegen windows op anderen schijf

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet die 2e optie verwijderen. Dus:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
Dan verwijderd hij de regel om Windows 2000 op te starten. Vervolgens kan je hem verwijderen.
Kijk eerst als je gewoon Windows 2000 kan verwijderen in de Windows Explorer, lukt dat niet dan moet je formatteren (en anders via DOS).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Mag ik de mensen die zeggen dat formatteren mogelijk is er wel even aan helpen herinneren dat het systeem opstart via de C schijf.
Als deze geformatteerd word zal het systeem dus niet meer booten, voor zover mijn ervaringen dan.

Als dit niet klopt zeg het dat even, maar zover ik weet word op de C schijf aangegeven of Win2k, de C schijf of WinXP de F schijf gebruikt word om van op te starten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 22:14 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam met Processors, Moederborden of Geheugen tet maken :?

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:12:
Mag ik de mensen die zeggen dat formatteren mogelijk is er wel even aan helpen herinneren dat het systeem opstart via de C schijf.
Als deze geformatteerd word zal het systeem dus niet meer booten, voor zover mijn ervaringen dan.

Als dit niet klopt zeg het dat even, maar zover ik weet word op de C schijf aangegeven of Win2k, de C schijf of WinXP de F schijf gebruikt word om van op te starten.
Ha ha, je hebt gelijk hoor.

Wat de TS kan doen is de C:\paritite formateren, zorgen dat de F:\ partitie actief is en dat daar voortaan van gebruik wordt gemaakt, vervolgens nog een nieuwe boot ini op die schijf aan laten maken, door evt te kopieren of een nieuwe maken via repair? of recovery? modus.

edit:

ff je screenshots bekeken, gelukkig is f: ook al een primary partition. Dus die actief maken en zorgen dat er een boot.ini op komt te staan, moet genoeg zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 23:16 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Wat je kan doen is even boot.ini, ntldr en NTDETECT.COM van je C-schijf op een diskette zetten. Dan schijf formatteren met Windows recovery console, daarna daarmee de bestanden kopiëren en als het goed is werkt het weer. Werkt het niet, dan kun je dit proberen:
1. FIXMBR
2. FIXBOOT
3. BOOTCONFIG /REBUILD

Daarna werkt het vast en zeker.
Pagina: 1