Hallo,
Ik zit nu al een hele tijd te kooien met xsupplicant, om in te loggen op het mooie RuG-FN2 netwerk.
Ik heb een werkende 1x.conf van iemand gekregen, echter wanneer ik die probeer te gebruiken met versie 1.2.4 van xsupplicant geeft ie parsefouten. Na wat gegoogle ben ik erachter gekomen dat er nu stukken als <BEGIN_UNAME> niet meer gebruikt worden.
Maar wat er dan in godsnaam voor in de plaats gebruikt moet worden wordt nergens vermeld
De handleiding die het rekencentrum van de rug zelf aanlevert: http://www.rug.nl/rc/helpdesk/hulp/draadloos/index?lang=nl is geschreven voor een oude versie van xsupplicant (en bevat minimaal 1 typefout... /var/rug ipv /var/run...)
De werkende config met een oude versie van xsupp. :
waarbij de login-info op de plaats van de ... moet komen te staan.
Bij het parsen gaat het hier mis:
first_auth_command = <BEGIN_COMMAND>/sbin/dhcpcd %i<END_COMMAND>
de < > blokken vervangen met quotes zoals ik ook wel es op wat fora tegenkwam helpt ook niets
Weet iemand een oplossing?
een oude xsupplicant installeren werkt niet, vreemd genoeg krijg ik errors tijdens make.
Ik zit nu al een hele tijd te kooien met xsupplicant, om in te loggen op het mooie RuG-FN2 netwerk.
Ik heb een werkende 1x.conf van iemand gekregen, echter wanneer ik die probeer te gebruiken met versie 1.2.4 van xsupplicant geeft ie parsefouten. Na wat gegoogle ben ik erachter gekomen dat er nu stukken als <BEGIN_UNAME> niet meer gebruikt worden.
Maar wat er dan in godsnaam voor in de plaats gebruikt moet worden wordt nergens vermeld
De handleiding die het rekencentrum van de rug zelf aanlevert: http://www.rug.nl/rc/helpdesk/hulp/draadloos/index?lang=nl is geschreven voor een oude versie van xsupplicant (en bevat minimaal 1 typefout... /var/rug ipv /var/run...)
De werkende config met een oude versie van xsupp. :
waarbij de login-info op de plaats van de ... moet komen te staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| network_list = all default_netname = RuG-FN2 first_auth_command = <BEGIN_COMMAND>/sbin/dhcpcd %i<END_COMMAND> reauth_command = <BEGIN_COMMAND>echo authenticated user %i<END_COMMAND> RuG-FN2 { type = wireless allow_types = eap_ttls identity = <BEGIN_ID>s...@student.rug.nl<END_ID> eap_ttls { random_file = /dev/urandom root_cert = /etc/1x/certs/surf-ca-der.pem chunk_size = 1398 phase2_type = pap pap { username = <BEGIN_UNAME>s...@student.rug.nl<END_UNAME> password = <BEGIN_PASS>...<END_PASS> } } } |
Bij het parsen gaat het hier mis:
first_auth_command = <BEGIN_COMMAND>/sbin/dhcpcd %i<END_COMMAND>
de < > blokken vervangen met quotes zoals ik ook wel es op wat fora tegenkwam helpt ook niets
Weet iemand een oplossing?
een oude xsupplicant installeren werkt niet, vreemd genoeg krijg ik errors tijdens make.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!