Artifacts bij scrollen van zwarte kleuren (pic)

Pagina: 1
Acties:

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 22:38
Ik heb een raar probleempje.
Mijn Sapphire 9800 Pro (bios mod->vroeger dus gewoon een 9800) heeft last van artifacts bij zwart scrollend beeld.
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/1815/scrollzwart7hn.th.jpg
Als ik dus door de commandline scrol krijg ik die artifacts.
Met AtiTool heb ik de clocksnelheid van gpu en mem naar beneden gezet, maar dit mocht niet baten. De artifact checker laat zien dat er geen artifacts zijn (maar die zijn er wel bij zwart scrollend beeld). Ook met websites/tv series die overwegend zwart zijn treed het probleem op.
Ik heb ook nog geprobeerd de originele bios terug te flashen, maar deze kon ik niet vinden (Sapphire 9800 NP met Hynix geheugen). Iemand een suggestie/duw in de goede richting/oplossing?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien iets in de richting van een kapotte pipeline O.I.D.
Kan het me haast niet voorstellen bij commandline, maar toch

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
drivers al es opnieuw geinstalleerd ? wil wel eens helpen

zeg et maar ff..... ;)

• CodeIT
Moning2 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:06:
drivers al es opnieuw geinstalleerd ? wil wel eens helpen

zeg et maar ff..... ;)
Ja heb ik al gedaan. Ik ga morgen opgraden naar Catalyst 6.4 of 6.5 om te kijken of dat scheelt. Als dat allemaal niet werkt probeer ik het met de drivers van cd (catalyst 3.7 geloof ik).

• CodeIT
Ik heb net alle oude drivers verwijderd en de nieuwe Catalyst 6.5 beta drivers geinstalleerd. Het probleem bestaat nog steeds.
Kan zoiets wel een software probleem zijn? Maar aan de andere kant, ik krijg verder nooit aritfacts. Aleen bij scrollend/bewegend zwart beeld. Iemand nog andere suggesties?

• Moning2
JanTenHove schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:52:
Ik heb net alle oude drivers verwijderd en de nieuwe Catalyst 6.5 beta drivers geinstalleerd. Het probleem bestaat nog steeds.
Kan zoiets wel een software probleem zijn? Maar aan de andere kant, ik krijg verder nooit aritfacts. Aleen bij scrollend/bewegend zwart beeld. Iemand nog andere suggesties?
probeer eens een livecd van linux of een andere bootcd met zwart bewegend beeld, kijk of je het dan ook hebt, het lijkt op een software probleem, maar je weet maar nooit... ;)

• CodeIT
Moning2 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:59:
[...]

probeer eens een livecd van linux of een andere bootcd met zwart bewegend beeld, kijk of je het dan ook hebt, het lijkt op een software probleem, maar je weet maar nooit... ;)
Goed idee. Ik zal het morgen proberen met knoppix en hier weer de resultaten tonen.

• CodeIT
Zojuist heb ik geboot met een Knoppix live cd. Daar had ik geen problemen met het scrollen van zwart.
Wat kan dit zijn? Misschien de bios van de 9800 pro (terwijl het officieel een 9800 NP is)? Ik zou graag de bios terug willen zetten om het te proberen, maar deze is nergens meer te vinden (Sapphire 9800 NP met Hynix geheugen). Iemand nog andere opties/probeersels?

• Moning2
JanTenHove schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:04:
Zojuist heb ik geboot met een Knoppix live cd. Daar had ik geen problemen met het scrollen van zwart.
Wat kan dit zijn? Misschien de bios van de 9800 pro (terwijl het officieel een 9800 NP is)? Ik zou graag de bios terug willen zetten om het te proberen, maar deze is nergens meer te vinden (Sapphire 9800 NP met Hynix geheugen). Iemand nog andere opties/probeersels?
als het aan de bios lag had je ook problemen in knoppix
volgens mij is het een gevalletje windows er opnieuw op, niet alleen de drivers kunnen het beeld vernachelen
succes ermee beste achternaam-genoot ;)

• CodeIT
Moning2 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:34:
[...]

als het aan de bios lag had je ook problemen in knoppix
volgens mij is het een gevalletje windows er opnieuw op, niet alleen de drivers kunnen het beeld vernachelen
succes ermee beste achternaam-genoot ;)
Nog even wachten op de officiele beta release van Vista. Dat dan maar eens proberen.
offtopic:
heej leuk, nog een Ten Hove. Omgeving Rijssen? (wonen de meesten :))

• CodeIT
Gisteren Vista erop gezet. Exact dezelfde problemen (gelijk al na het inloggen stikt het van de artifacts). Ik denk dat er dus toch iets kapot is. Heb nu maar een Sparkle Geforce 9200A 256 MB besteld als overgangskaartje. Deze past nog in mijn AGP slot en is goedkoop (EUR 47,=). Als ik een nieuw moederbord en processor koop komt er wel weer een mooie (Pci Express) graka in.
Overklokken kan je kaart dus om zeep helpen (lesson learned).

Topic kan volgens mij wel op slot.

• Moning2
Ah je bent dus wezen overklokken ;) dat kan het nog wel eens goed naar de kloten helpen :)
Ik heb trouwens zelf ook last van artifacts in Vista met mijn nvidia kaart, vanwege bagger drivers :/
M'n ati kaart heeft er geen problemen mee 8)

Ik kom uit Wezep, ligt best wel in de buurt :) , maar daar woon ik al een jaar niet meer, nu heb ik mij gevestigd in Groningen
:)

[ Voor 16% gewijzigd door Moning2 op 18-06-2006 15:13 ]

Pagina: 1