Wat kun je doen met een kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
ik heb hier nog een Com21 kabelmodem liggen, kan ik hier nog iets nuttigs mee doen? (dus niet opeten ofzow) ik heb al 1 kabelaansluiting, is het mogelijk om die 2 modems te koppelen zodat je 2 modems op 1 abo krijgt? en levert dat dan ook nog snelheidswinst op?

...

Verwijderd

euh...opeten? :P

Maar nu even serieus, als ik het goed begrijp wil je twee kabelmodems gebruiken met 1 @home/UPC/whatever account?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Je kunt dat tweede kabelmodem aansluiten. Dat kan ook ergens anders waar het COM21 platform actief is. Voorwaarde is dat het retourkanaal open staat, wat natuurlijk het geval is als je al een aansluiting hebt.

Het probleem is echter het IPnummer. Als het via DHCP door de ISP wordt uitgedeeld dan is deze meestal gekoppeld aan een MAC adres.
Je kunt ook een (vast) IP kapen dat vrij is, maar dan hoop ik dat je de gevolgen zult voelen van degene die je _zwaar_ benadeeld hebt ;(
(Idg zou je niet mijn buurman moeten wezen iig.)

• Rav
  • Niet online
zoals ik al zei 2 op 1 abo

ik heb een abo bij chello

want anders jat ik een ip en ik zou het ook niet leuk vinden als ze dat bij mij doen

maar dan krijg je toch problemen omdat beide kabelmodems een ander mac adres hebben?

...

Verwijderd

Met een kabelmodem kan je internetten:)

Verwijderd

Errug verrassend NVIDIAgebruiker hahaha>:)

• Rukapul
Het kan volgens mij niet zonder een IP te jatten.

Over dat MAC adres van het modem:
Dat verschilt af en toe. Eerst leek het niet uit te maken en kon je een willekeurig IP icm een COM21 gebruiken (telekabel), maar bij de overgang naar chello zat ik een tijd zonder omdat het MAC-adres van mijn COM21 niet aan het nieuwe IP# gekoppeld was. Dit verschilt nu volgens mij nog per regio.

Omdat je maar 1 IP hebt zie ik maar 1 mogelijk scenario, waarvan ik geen idee heb of het kan werken:
-sluit beide COM21 modems aan op de kabel (dus een of andere vage splitter zien te regelen)
-stop die in een HUB (2x crosscable)
-hang een PC aan die HUB met je IP#

Test het geheel :) Volgens mij werkt het voor geen meter, want ipv dat de load nu verdeeld wordt heb je grote kans dat beide modems 't zakie op de kabel pleuren en dat je binnen de kortste tijd een monteur op de stoep hebt staan die het hele handeltje meeneemt :+

Verwijderd

Ik denk dat dat kabelmodem inderdaad geregistreerd staat. Het is dus niet bruikbaar buiten je bestaande aansluiting. Mischien ff bewaren, en dan later is er vast wel een malloot die hem kan ombouwen naar MP3 Player voor in de auto :P

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Kabel UTP 100 % omdraaien
Upload wordt download en Download wordt Upload snelheid???

Dus downlaoden en uploaden met 10 mbit !

Zoiets??

[edit] dus beide modems wel gebruiken

www.kuiphuis.nl

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Nog iets

Verwarming!!

Die dingen worden pleuris warm, onze meterkast was eerst -1 graden nu is het er 17 graden !!!!

www.kuiphuis.nl

• Rav
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 18:35 schreef Nowhere het volgende:
Kabel UTP 100 % omdraaien
erm, als je utp omdraait blijft het gewoon utp hoor, ik snap niet precies wat je hiermee wilt bereiken

...

Verwijderd

Je kunt hem ook aan mij geven :9~

• Rav
  • Niet online
:P dan heb je er nog nix aan

...

Verwijderd

lol :P

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 22:31
Als ik het goed heb word Com21 alleen gebruikt door Casema en heb je er dus niks aan met Chello.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Stuur hem op naar een ontwikkelingsland >:)

• Rav
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 21:53 schreef Wannapuf het volgende:
Als ik het goed heb word Com21 alleen gebruikt door Casema en heb je er dus niks aan met Chello.
fout, ik heb hier chello (voorheen GelreVision) en heb hier toch 2 modempies staan (1 ongebruikte dus)

...

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 10:53
Op donderdag 25 januari 2001 21:55 schreef Mr.Blonde het volgende:
Stuur hem op naar een ontwikkelingsland >:)
Nee, daar moet je alleen je volle fotorolletjes naar toe sturen! ;)

Verwijderd

chello verifieert het mac adres van je Ethernet kaart toch, en niet van je kabelmodem... ze hebben hem bij mij tenminste een keer vervangen zonder vervolgens een nieuw nummer of whatsoever door te geven...

• Rukapul
Op donderdag 25 januari 2001 22:17 schreef Alaric het volgende:
chello verifieert het mac adres van je Ethernet kaart toch, en niet van je kabelmodem... ze hebben hem bij mij tenminste een keer vervangen zonder vervolgens een nieuw nummer of whatsoever door te geven...
Ligt aan je modem:
COM21 -> soms koppeling MAC COM21 met IP# (of gateway?)
Terayon -> geen koppeling, alleen DHCP release geven als je je NIC verandert
LANCITY -> koppeling met MAC van NIC, bij NIC wijziging moet je dat doorgeven aan Chello

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Dat doorgeven van NIC verandering bij lancity modem gebereurt door deze te rebooten (uit/aan). Werkt binnen 10 sec. op een andere pc>:) Dat doe ik altijd bij een vriend van mij.

offtopic:
Hij heeft nog steeds een lowspeed abo (128k, weigert meer te betalen). Kunnen we dit zelf opvoeren?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• MP83
Op donderdag 25 januari 2001 22:38 schreef B2000.5 het volgende:
offtopic:
Hij heeft nog steeds een lowspeed abo (128k, weigert meer te betalen). Kunnen we dit zelf opvoeren?
Ik heb een keer een weekend lang mijn com21 modem op 8mbit gehad. Dat ging aardig bizar snel. Kan je gewoon met jumpers instellen. Maandag daarop hing chello aan de lijn met het vriendelijke verzoek om het effe terug te zetten :r

• Rav
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 22:44 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]
Ik heb een keer een weekend lang mijn com21 modem op 8mbit gehad. Dat ging aardig bizar snel. Kan je gewoon met jumpers instellen. Maandag daarop hing chello aan de lijn met het vriendelijke verzoek om het effe terug te zetten :r
hmm, ik d8 ff dat je uit je nek lulde, maar ik heb mijn commie ff opgengeschroef en er zit dus wel 1 jumper in,met 4 'staafjes'

wat voor jumper moet erop? en is hierover iets te vinden op inet?

...

• Dr Nix
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

maar dit gaat over lancity

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hier in Zeeland hebben we ook Com21 modums. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

he dat wil ik ook wel weten als dat kan
ik clock alles over, wat over te klocken is

• mossel
  • Niet online
Gooi hem uit het raam en post het filmpje, dat je er van maken gaat :), hier op GoT.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:53
hmmm ik zit met het zelfde probbleem

*D*D

Verwijderd

ik heb ook zo`n com21 bagger ding dus mijn idee is:

RITUEEL VERBRANDEN!!!!!

Verwijderd

In de goede oude begin tijd heb ik een UTP splitter op me kabelmodem gezet en 2 ip's gekregen en dus 2 computer direct op inet aangesloten .... vaag he ?!

niemand geloofde me trouwens in USENET

zal nu nog wel zo zijn :)

raar maar waar

• MP83
[b]Op donderdag 25 januari 2001 22:49 schreef Raafje het volgende:[/b
hmm, ik d8 ff dat je uit je nek lulde, maar ik heb mijn commie ff opgengeschroef en er zit dus wel 1 jumper in,met 4 'staafjes'
wat voor jumper moet erop? en is hierover iets te vinden op inet?
Op de site van com21 staan alle instellingen beschreven. Gewoon effe bij jouw type kijken. De mijne is een 1000....maarre, ze hangen gegarandeerd aan de lijn bij je hoor, die flikkers van chello...

Verwijderd

Ik zou die gewoon bewaren... of eens openschroeven :) De pcb's onder de scanner leggen en posten! Hebben we ook wat te zien.

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 21-08 21:30
kan je m niet gewoon inleveren,krijg je borg terug

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

mooi man, maar heb je er ook electriciteit ?

:) :) :)

Verwijderd

Hang er een seriele kabel aan, kun je lekker dat ding instellen en kun je hem gebruiken ipv de kabelmodem die je nu gebruikt, verder zou ik het ook niet weten :)
Pagina: 1