Ik ben in het bezit van een universele laptop voeding (ednet world travel adapter)
waarvan enkele weken geleden het stekkertje voor mijn type laptop van kapot is gegaan.
Nou kwam ik op het idee om hier maar een nieuw stekkertje aan te solderen, aangezien ik er weinig voor voel om een nieuwe voeding te kopen als alleen het stekkertje maar kapot is.
Ik heb dus een nieuw stekkertje gehaald, en zet mijn kniptang in de kabel..
en kom er achter dat er 3 draden inzitten, een dunne witte, een iets dikkere rode en één zonder isolatie (de - draad mag ik aannemen).
Dus ik zet mn multimeter op de verschillende draden en kom er achter dat er uit de rode en de blanke 16V komt en uit de witte en de blanke 2,5V.
terwijl mijn laptop 18/18,5V bij 4/5A nodig heeft
De laptop start wel op 16V maar valt dan na enkele seconden weer uit.
Deze laptop voeding werkt met meerdere stekkertjes die je zeg maar op een multifunctionele stekker schuift
De multifunctionele stekker heeft 8 pinnetjes die dan weer gebruikt worden voor verschillende typen stekkertjes
Op de voeding staat dat deze meerdere outputs heeft namelijk:
16V DC 4.6A
18V DC 4.2A
19V DC 4.0A
20V DC 3.8A
24V DC 3.1A
nu is mijn vraag dus.. hoe ga ik ooit aan die 18V 4.2A output komen
die die voorheen wel gaf met het juiste stekkertje
waarvan enkele weken geleden het stekkertje voor mijn type laptop van kapot is gegaan.
Nou kwam ik op het idee om hier maar een nieuw stekkertje aan te solderen, aangezien ik er weinig voor voel om een nieuwe voeding te kopen als alleen het stekkertje maar kapot is.
Ik heb dus een nieuw stekkertje gehaald, en zet mijn kniptang in de kabel..
en kom er achter dat er 3 draden inzitten, een dunne witte, een iets dikkere rode en één zonder isolatie (de - draad mag ik aannemen).
Dus ik zet mn multimeter op de verschillende draden en kom er achter dat er uit de rode en de blanke 16V komt en uit de witte en de blanke 2,5V.
terwijl mijn laptop 18/18,5V bij 4/5A nodig heeft
De laptop start wel op 16V maar valt dan na enkele seconden weer uit.
Deze laptop voeding werkt met meerdere stekkertjes die je zeg maar op een multifunctionele stekker schuift
De multifunctionele stekker heeft 8 pinnetjes die dan weer gebruikt worden voor verschillende typen stekkertjes
Op de voeding staat dat deze meerdere outputs heeft namelijk:
16V DC 4.6A
18V DC 4.2A
19V DC 4.0A
20V DC 3.8A
24V DC 3.1A
nu is mijn vraag dus.. hoe ga ik ooit aan die 18V 4.2A output komen
die die voorheen wel gaf met het juiste stekkertje