[MythTV]alleen maar ruis op tv

Pagina: 1
Acties:

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 23:08
Ik probeer MythTV aan de gang te krijgen en het lukt al een stuk beter dan bij mijn vorige poging (paar maanden terug met Fedora).
Ik draai Ubuntu 6 Dapper met een PCTV Stereo tv kaartje (SAA7134).
Met tvtime heb ik perfect beeld.

MythTV geeft echter alleen maar ruis.
Ik heb een paar kanalen ingesteld, maar geen van allen werkt.
Ik heb het in kHz en Hz geprobeerd, maar geen verschil.
Het enigste wat ie goed laat zien is de tv programma naam (van xmltv)
Ik heb de settings al meerdere keren na gelopen maar ze staan naar mijn mening gewoon goed.

Afbeeldingslocatie: http://pronk36.demon.nl/pub/pics/mythtv_nochannel_tn.jpg

Ik heb gezien dat er al allerlei topics bestaan over MythTV, maar heb hiermee mijn probleem nog niet kunnen oplossen.

Infinitus est numerus stultorum

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Als het een gewone TV-kaart betrefd zonder hardware compressie en je hebt X geinstalleerd, dan zou ik het eerst eens proberen met programma's als tvtime of xawtv. Deze kun je zenders laten zoeken met een scan functie. Als het met deze programma's wel werkt doe je ergens iets niet goed qua instellingen.

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 16:07
Heb je in MythTV het goede videodevice ingesteld? En ook geselecteerd dat je een software codec wilt gebruiken (en dus geen PVR**0 hebt?)

• Superboer12
De videodevice staat ingesteld op /dev/video.
Dit klopt omdat ik maar een V4L apparaat heb. Als controle heb ik tvtime opgestart met '-d /dev/video' en dat werkt.
Tijdens de setup heb ik de vraag of ik een PVR kaart heb negatief beantwoord.

• Superboer12
Ik heb het probleem gevonden.
Als bij recording profile -> live tv de breedte resolutie boven 720 staat krijg ik ruis te zien, daaronder is er niks aan de hand.

Alleen het geluid werkt nu niet zoals het zou moeten.
Als ik mbv Ctrl+F1 het commando 'v4lctl volume mute off' doe dan hoor ik het geluid wel. Maar dit is het live signaal via m'n geluidskaart ingang. Als ik dan terugspoel gaat het geluid niet mee.....

Hoe moet ik het instellen?
Ik kan als audio device van m'n capture device /dev/dsp1 (m'n audigy waarop de tv-card aan aux hangt) of /dev/dsp (de saa7134-alsa device). Beiden opties geven hetzelfde effect.