Toon posts:

Fax geen telefoon laten ontvangen!

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Kyocera FS-1118MFP printer/scan/fax!
Op deze fax heb ik de telefoon lijn aangesloten zodat deze kan faxen.
Maar wanneer iemand naar dit nummer belt dan pakt de fax na 5 keer overgaan op.
Nu heb ik alle instellingen al gehad maar kan dit dus niet veranderen zodat de fax de telefoon niet oppakt of gewoon over laat gaan. Zijn er enkele trucjes of apparaten die ervoor kunnen zorgen dat de fax de telefoon niet meer oppakt?

PS: De fax hoeft ook geen faxen te ontvangen alleen versturen

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Steek de telefoonstekker alleen in de fax als je een fax wilt versturen.

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-04 16:19

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Voor zover als ik weet gaat dat niet. Simpelste is gewoon de fax eruit trekken.

[ Voor 2% gewijzigd door royco_100 op 17-05-2006 21:19 . Reden: typo ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 16:59
Sowieso is een apart nummer natuurlijk stukken handiger voor een fax...

Verwijderd

Topicstarter
Stekker eruit trekken is geen optie want dan blijf ik er mee bezig en een apart nummer is echt een laatste oplossing

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-04 16:19

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik kan bij mijn eigen fax instellen na hoeveel keer hij opneemt, misschien kun je dat bij die van jou verhogen?

Verwijderd

Topicstarter
royco_100 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:36:
Ik kan bij mijn eigen fax instellen na hoeveel keer hij opneemt, misschien kun je dat bij die van jou verhogen?
Dit heb ik al tot het uiterste ingesteld maar hij neemt dan nog na 5 keer op.
Ik heb geen ISDN!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 22:03 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 16:59
Heb je geen ISDN? Dan heb je standaard al 4 nummers...

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Als de TS helemaal geen faxen hoeft te ontvangen is het onzin om met andere nummers te werken. Natuurlijk is het mogelijk om het apparaat niet automatisch te laten ontvangen. Ik weet niet of je de handleiding nog hebt maar hier is het linkje daarnaartoe:

http://www.kyoceramita.co...id=881974LK798710YT63B6T5

Kijk dan op de pagina's 7-14 tot en met 7-17, daar staat precies stap voor stap beschreven hoe de ontvangstmodus op "handmatig" gezet kan worden (wat dus nodig is) :)

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

volgens mij kan je KPN verzoeken om de spraak uit te schakelen of ingaande lijn uitschakelen, dus alleen de uitgaande wel.
ander optie is duurdere telefooncetrale, die kan je aan / uitzetten.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
Yngwie- schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:06:
Als de TS helemaal geen faxen hoeft te ontvangen is het onzin om met andere nummers te werken. Natuurlijk is het mogelijk om het apparaat niet automatisch te laten ontvangen. Ik weet niet of je de handleiding nog hebt maar hier is het linkje daarnaartoe:

Kijk dan op de pagina's 7-14 tot en met 7-17, daar staat precies stap voor stap beschreven hoe de ontvangstmodus op "handmatig" gezet kan worden (wat dus nodig is) :)
Hmmz zal morgen eens kijken of dit werkt!
Volgens mij heb ik deze optie al eens geprobeerd!
In ieder geval bedankt voor deze reactie.

@GrittyKitty: Ingaande lijn kan niet worden uitgeschakeld omdat ik ook via deze lijn telefoneer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 22:41 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mocht het niet werken, dan heb ik een andere simpele hardwarematige oplossing voor je: een lichtschakelaar :)
Een telefoonkabel heeft twee aders. Als je die kabel nou ff doorknipt, van beide kanten de aders stript, en er dan zo'n lichtschakelaar (gewoon zo'n ding dat je in de bouwmarkt voor anderhalve euro koopt) tussen zet, ben je snel en simpel klaar. Hoef je alleen maar ht knoppie om te zetten als je wilt faxen, stuk makkelijker als iedere keer ergens een stekker achter in- en uit hangelen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Yngwie- schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:06:

Ik wil je nog even bedanken! Dit was de oplossing die ik nodig had!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Mocht het niet werken dan heb ik nog een kleine ingeving:
Zoek & Koop een KPN HomeVox.

Is n mini-telefooncentrale, stel in dat alles inkomend naar poort1 gaat, en met poort2+3 kun je dan leuk naar buiten bellen, maar als iemand jou opbelt zullen die poorten niet overgaan.
Klaar is NickName :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1