Toon posts:

Wel internet, geen connectie met computers via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vaag probleem, ik heb een Linksys router wag345, hierop zit mijn Planet adsl aangesloten. Deze zit vervolgens aangesloten op mijn Netgear switch met 5 machines erop, alle machines, waaronder een xbox360, kunnen gewoon op internet, krijgen netjes een dhcp ipadres toegekend, maar ik kan vanaf geeneen werkstation pingen of connectie krijgen met 1 van mijn machines in me netwerk.

Dus ik probeer van mijn machine te pingen die het ipadres 192.168.1.10 heeft, te pingen naar enkele willekeurige werkstations in de 192.168.1.x reeks, en krijg gewoon geen antwoord. Ik wil namelijk me xbox extender aan me WinXP MCE hangen, maar dit lukt dus niet. maar het is dus niet alleen de xbox die problemen ermee heeft. iemand een idee misschien?

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
hopelijk trap ik een open deur in, maar vind je in deze post niet je antwoord?
FAQ - Netwerken

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
kan je wel pingen naar de router?

zoja, hebben de andere pc's wellicht een firewall aanstaan die de ping blokkeert?

Mijn rig

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:03
Yup, de windows firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, ik kan ook niet pingen naar de router, waar de firewall uitstaat, en ping NIET geblokkeerd is(kan het nog vager?!) en de windows firewall wordt niet gebruikt, en de firewall die wel gebruikt wordt(pc cillin trend micro firewall) hebben we gewoon uitgezet. En daar komt natuurlijk ook bij, ik kan de xbox360 niet pingen, en die heeft mag ik hopen geen firewall.

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Probleem wordt nog gekker:

Kan wel pingen met de dreambox (satelliet ontvanger) die op een linux besturingssysteem draait.
Heb de netwerk kaarten in de PC al eens gedeinstalleerd mar helpt niks.
Ook al getest met zonder de Giga Switch maar hielp ook niks.

Nu een andere PC gepakt met een blanco windows MCE erop en die kan wel pingen maar ziet niet alle computers in het netwerk.

Het gekke is wel als ik ping met gebruik van de naam ipv ip nummer dan geeft ie heel leuk aan:
ping LAPTOP en dan laat ie wel het ip nummer van de laptop zien maar nog steeds time out melding.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En als je een tracert doet ?

• generation
Tracert ip nummer naar dreambox doet ie alles binnen 1ms en hops.
Naar xbox360 doet ie 3x een * en dan weer time-out

Van de laptop naar de dreambox pingen lukt ook niet en die zit op een linksys WIFI kaart.

Zonder Linksys router ertussen en direct via de switch werkt het ook niet.
Dammm snap er echt geen hol meer van.

• generation
Is deze regel normaal???
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: domain_not_set.invalid

Die zie ik dus bij ipconfig
Pagina: 1