Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Winamp Com-control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met een Winamp Com-control om via de com (seriële) poort winamp te besturen. Ik heb gekozen om de versie te maken met max 4 knoppen. Ik heb nu alleen een push-button die pin 4 met 1 schakeld. Maar wanneer ik druk gebeurt er niets. Ik heb uren lang gezocht en kwam niet verder dan dat het aan windows xp licht. Ik gebruik zelf Win Xp prof en heb Com-port Winamp Control gedownload. Ik weet dat windows de lpt poort dicht gegooid heeft en die weer te benaderen is door een dll bestand in de system map te zetten maar ik denk niet dat dat geld voor de com-poort.

Nou staat er in de [Howto] dat port-control het wel doet onder XP door "compatibiliteit voor windows 98 inschakelen".

Maar hoe doe ik dit?

Gr. Vincent

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

D'r is ergens een topic over, in Casemodding of Electronica

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 16:23

The Zep Man

🏴‍☠️

Nou staat er in de [Howto] dat port-control het wel doet onder XP door "compatibiliteit voor windows 98 inschakelen".

Maar hoe doe ik dit?
Rechtermuisknop op Winamp.exe -> Compatibiliteitsmodus -> aanzetten en Windows 98 / Windows ME kiezen?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n probleempje, ik heb port control 1.42 gedownload en geinstalleerd met de optie compabiliteit voor windows 98.
nu zegt port control dat ik zeker moet weten of dat de com poort aanwezig moet zijn en dat hij vrij is.
dit is beide het geval.
kan het zijn dat er vanuit portcontol port.dll wordt aangeroepen, ik heb gezocht maar deze dll staat niet in mijn windows map.
help

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik heb hem hier werkend. ik kan me echter niet herinneren dat iets speciaals heb in gesteld. het werkt gewoon. dus geen windows 98 compabilteit ofzo

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

ik heb het ook op mijn laptop geprobeerd, zelfde euvel, ik doe dus gewoon iets fout
kun je de port control software ook instellen als er niets op is aangesloten?

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 14:52
is je printje wel goed gemaakt en gesoldeerd?

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:39:
Ik heb ook zo'n probleempje, ik heb port control 1.42 gedownload en geinstalleerd met de optie compabiliteit voor windows 98.
nu zegt port control dat ik zeker moet weten of dat de com poort aanwezig moet zijn en dat hij vrij is.
dit is beide het geval.
kan het zijn dat er vanuit portcontol port.dll wordt aangeroepen, ik heb gezocht maar deze dll staat niet in mijn windows map.
help
Probeer is DlPortIO te installeren, sommige plugins ed hebben dit nodig om te werken

Verwijderd

Het printje is niet echt het probleem, ik ga straks gelijk even proberen of DIPortIO een oplossing kan bieden.
thanks

Verwijderd

Als ik het printje aansluit gaat het power ledje branden, tijdens het opstarten knippert deze een aantal keer en blijft daarna weer branden.
op het moment dat het port control window verschijnt gaat het powerledje uit, maar als ik op een van de toetsen druk gaat wel het andere ledje branden.
schiet mij maar lek

Verwijderd

Ik heb een PCI com/lpt kaart gekocht voor iets meer dan 10Euro, en het werkt dus nu.
Pagina: 1