Toshiba laptop, ATI of Nvidia?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist een topic geopent over de activatie van windows XP. Dit is inmiddels gelukt.

Ik ben nu gestuit op een ander probleem. Alle pagina's die ik bekijk op mijn laptop worden heel erg schokkering weer gegeven als ik scroll. Ook andere dingen duiden erop dat dit een probleem is met de drivers van mijn videokaart. Als ik naar apparaatbeheer ga zie ik daar staan VGA kaart of controller ofzo, voor dit apparaat staat een vraagteken. Ook staat er, voor dit apparaat zijn geen stuurprogramma's geinstalleerd. Mogelijk werkt dit apparaat niet correct (ofzo?).

Het probleem is nu, ik kan nergens zien wat voor videokaart ik heb. Nergens staat het merk of model nummer. Geen idee dus, of ik een ATI of een Nvidia kaart heb? :? Ik heb al zojuist van de ATI site het .net framework geinstallerd. Ook heb ik het driver pack van de ATI site gedownload (Catalyst ofzo). Toen ik dit ging installeren werd de installatie afgebroken omdat er geen essentiele drivers waren gevonden.

Ook heb ik al rond gegoogled, ook dit bood geen uitkomst. Ook staat nergens op mijn laptop iets over welke videokaart er in de computer zit. Ik heb een Toshiba Satellite laptop van ca. 2 jaar oud. Ik gebruik Windows XP home edition. Ik heb ook al op de site van Toshiba gekeken, ik dacht hieruit op te maken dat er een ATI kaart in de laptops van de satellite serie zit? (correct me if i'm wrong?)

Als ik in apparaatbeheer op de videokaart ga staan en dan op eigenschappen klik kan hij ook geen informatie vinden over de kaart..... 8)7

Ik hoop dat iemand weet wat ik hieraan kan doen want het is behoorlijk irritant als alle grafische dingen op de PC schokken. Als ik essentiele informatie vergeten ben te geven, dan roepen jullie maar.

bvd. ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou ja, je zou ook nVidia drivers kunnen installeren.

Maar het zou ook iets anders kunnen zijn, wat voor PC is het precies, wat voor CPU? Want het kunnen bv ook Geintegreerde graphics zijn en dan zijn Intel en Sis ook al kandidaten.

En je kan natuurlijk ook het typenummer van de laptop posten (in Google) dan vind je wel wat. Want een Toshina Satellite... daar staat vast wel een nummertje achter.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vaak zijn het die Ati Rage Pro/Turbo-kaartjes...

Let goed op: de drivers hiervoor zijn niet makkelijk te vinden; zelfs niet op de site van Toshiba zelf. Bij verkeerd installeren hang je eenvoudig je hele Windows op (al een aantal keer meegemaakt).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:33
wat zegt dxdiag?
wat zegt everest?
wat zegt PC wizard 2006?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:51:
Vaak zijn het die Ati Rage Pro/Turbo-kaartjes...

Let goed op: de drivers hiervoor zijn niet makkelijk te vinden; zelfs niet op de site van Toshiba zelf. Bij verkeerd installeren hang je eenvoudig je hele Windows op (al een aantal keer meegemaakt).
Ow mooie boel is dat....Ik las op de site van toshiba trouwens ook dat in meerdere satellites Intel onboard videokaarten zitten ofzo.

CPU en andere specs weet ik nu niet. (zit nu ff op mijn desktop)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Aan de onderkant van je laptop zie je dus geen specificaties? Draai anders eens een programma als Everest of Sandra.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:46

Bever!

3

nofi, maar zoek je typenummer op.
en ga googlen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
CPU en andere specs weet ik nu niet. (zit nu ff op mijn desktop)
Kom op zeg, het is de bedoeling om dat soort info op orde te hebben voor je post. GoT is geen helpdesk om lukraak te posten, maar een plek voor mensen die wel dat beetje extra inzet willen doen om kennis en ervaringen uit te wisselen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.