Subwoofer aansluiten op jvc autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 7.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eyy hallo allemaal... HELP?????????!!!!!!! :o

Ik heb pas de jvc autoradio kd-shx 701 gekocht en wil daarbij die aansluiten op mijn pioneer frontspeakers en subwoofer in kofferbak.

Nu heeft alleen de vorige eigenaar van de radio de 4 tulpuitgangen achter( line in-out output,sub out en nog 2 ervan stuk afgeknipt :? 8)7 en nu weet ik nie hoe ik alles correct moet aansluiten omda er nergens verteld wordt over de kleuren betekenis.ben bang dat als ik ga experimentere alles opblaas

heb de volgende halve stuk tulp uitgang met kleuren:

stuk met bruin draad en grijs draad

ander met zwart draad en groen draadje

welke is nu de sub aansluiting? :)

alvast bedankt als iemand mij kan helpen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

kan je niet gewoon nieuwe tulpstekkertjes kopen..?
of de tulpstekkertjes van de subwoofer aan de radio aansluiten...
welke subwoofer heb je btw?

[ Voor 12% gewijzigd door Arnold-D op 17-05-2006 21:34 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zou ik wel kunnen doen...maar mijn vraag is of ook op andere manier kan!

uhmm das dus een probleem mijn subwoofer heeft geen tulpverbindingen, maar schroefaansluiting
he tis een nie zo hele goede 1 van t merk marquant, (neem binnekort wel een betere maar hij deed t wel ook met me andere radio, maar die had een andere aansluiting)!

maar mijn vraag wsa doordat nie niet kan zien welke verbinding voor sub out meot zijn omda die eraf zijn geknipt, het zijn 4 losse draadjes nu groen, bruin,zwart en grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

dus je wilt je SUB nu direct aan gaan sluiten op de line out van je radio ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhh ja dat was de vraag of t kan en anders sub out. maar welke kleur is van de uitgangen? :?

en maakt t nog uit als ik verkeerde aansluiting heb, blaas ik dan dinge op of er is geen risico? |:(

alvast bedankt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Je sub heeft een schroefaansluiting --> zeer waarschijnlijk zit er geen versterker bij in. Je radio heeft een interne versterker nodig, heeft hij dat niet dan kan je hem niet direct aan je line out knopen. Je hebt dan een extra versterker nodig.

Risico, als je je geluid hard zet en je sluit gewone speakers aan op je sub uitgang dan kan dat misgaan. Sluit maar eerst je sub aan en kijken of je de juiste te pakken heb, mits je een actieve sub hebt / een versterker bij je radio inzit.

Als je een multimter hebt kan je zo ff kijken of het al versterkt is, multimeter op wisselspanning, draden in correcte gaten van multimter, spanning over output meten.
Is deze spanning niet groter dan, circa 2 V dan heb je een versterker nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door JuuL20 op 25-05-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 08:23
Ik snap geen snars van het verhaal, maar voor zover ik begrijp wilt de TS dus de subwoofer (signaal)uitgang direct op de subwoofer zetten?

Ik ken de radio niet, maar ik vermoed dat het als volgt is:

2* tulp stereo uitgang voor versterkers (front/rear)
1* tulp stereo uitgang speciaal voor de subwoofer
4* speakeruitgang 50w max speakeruitgang (front/rear)

Kortom, de TS kan nu 4 speakers kopen voor in zijn auto, een subwoofer op een auto radio werkt gewoon niet goed, ten eerste moet je het geluid kunnen filteren en ten tweede kom je over het algemeen vermogen tekort.

Het is dus nu een kwestie van een versteker dradensetje(bestaande uit een korte - draad, lange + draad en een tulp met remote eraan) en versterker zelf kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Carel op 25-05-2006 09:38 ]

Pagina: 1