Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Dat laatste mag je me wel eens uitleggen want dat snap ik niet?IndoBoy schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:25:
Ik sta nu voor de keuze of misschien een baan nemen waar ik meer kan verdienen, maar in de functie terecht waar ik wil (BI) Of een baan nemen waar het werk (Procesmanagement) wel is wat ik wil, maar het salaris minder.
Ik denk dat je wil zeggen:
Of een baan met een iets minder salaris maar wel werk dat je aanspreekt
Of een baan met een beter salaris maar werk dat je minder aanspreekt.
Ik zou kiezen voor het eerste. Ik sta zelf nu ook een beetje voor de keuze. Ik denk dat ik nu een baan kies met een iets minder salaris dan dat ik ergens anders kan krijgen. Maar ik heb wel werk waar ik uitdaging in zie, waar ik voldoende opleidingsmogelijkheden heb en waar ook de doorgroeimogelijkheden divers zijn. Denk dat dat wel heel erg belangrijk is.
De tweede ronde heb ik destijds ook een rollenspel gedaan, voor mijn gevoel ligt de nadruk meer op je consulting skills dan op de inhoud (je bent immers jong en kan dát nog leren). Misschien is het dan ook handig om iets te lezen gespreks/interviewvaardigheden (hoe begin je een gesprek (doel/resultaat/agenda), stel open vragen en bereid je maar voor op heel wat "weerstand" van de klant
Beoordeling was destijds behoorlijk pittig, maar markt is misschien ten gunste van je kansen veranderd sindsdien
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
Uhm, ja sorry. Dat is wat ik bedoel.jbcyber schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:43:
[...]
Dat laatste mag je me wel eens uitleggen want dat snap ik niet?
Ik denk dat je wil zeggen:
Of een baan met een iets minder salaris maar wel werk dat je aanspreekt
Of een baan met een beter salaris maar werk dat je minder aanspreekt.
Ik zou kiezen voor het eerste. Ik sta zelf nu ook een beetje voor de keuze. Ik denk dat ik nu een baan kies met een iets minder salaris dan dat ik ergens anders kan krijgen. Maar ik heb wel werk waar ik uitdaging in zie, waar ik voldoende opleidingsmogelijkheden heb en waar ook de doorgroeimogelijkheden divers zijn. Denk dat dat wel heel erg belangrijk is.
Om in te gaan op wat jij zou doen. De reden waarom ik het ook lastig vind is omdat ik een laatbloeier ben (ik ben 31, bijna 32). Ik heb eerst gewerkt en heb daarna besloten om weer te gaan studeren. Na mijn afstuderen meteen in die recessie gekomen, waardoor ik als schoonmaker bijna twee jaar lang moest werken met een daarbij een baan als hardware verkoper. Daarna eindelijk aan de bak, maar na twee jaar niet echt iets opgeschoten qua ervaring en salaris. Verder heb ik ook nog een gezin (1 dochter).
Het bedrijf waar ik nu zit heeft eigenlijk genoeg mogelijkheden, maar heb er jammer genoeg nooit echt gebruik van kunnen maken, ondanks het vele aandringen van mijn kant uit dat ik een andere richting op wil gaan en relevante ervaring wil opdoen. Nu op dit moment wordt er wel geluisterd heb ik het idee, maar is de vraag of zij daadwerkerlijk mij nu gaan helpen. Verder ben erg ontevreden over het salaris. Er komen afgestudeerden binnen die meer dan mij verdienen, terwijl ik daar al twee jaar zit. Ze hebben wel beloofd daar naar te kijken. Ik heb wel een aantal vacatures gezien binnen het bedrijf. Voornamelijk Masterclasses.
Ik merk ook bij de verschillende sollicaties dat ze elke keer zeggen dat ik wel ervaring heb maar geen relevante ervaring. Hierdoor kom als junior binnen met ook weer een junior salaris.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Ik neem aan dat je er dus niet doorheen bent gekomen? Kun jij vertellen hoe dat rollenspel. Wat voor vragen kreeg je? Wat moest je precies doen? Ik hoorde iets van een plan van aanpak.j_du_pee schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:35:
geen ervaring met werken daar, wel met solliciteren
De tweede ronde heb ik destijds ook een rollenspel gedaan, voor mijn gevoel ligt de nadruk meer op je consulting skills dan op de inhoud (je bent immers jong en kan dát nog leren). Misschien is het dan ook handig om iets te lezen gespreks/interviewvaardigheden (hoe begin je een gesprek (doel/resultaat/agenda), stel open vragen en bereid je maar voor op heel wat "weerstand" van de klant
Beoordeling was destijds behoorlijk pittig, maar markt is misschien ten gunste van je kansen veranderd sindsdien
Ik zou het niet erg integer vinden om hier in detail de casus te beschrijven, maar in principe krijg je een aantal A4-tjes die je eerst mag doorlezen met een algemene situatieschets. Daarna is er een gesprek met de klant/prospect om te kijken wat het probleem is en of jij ze een oplossing kan bieden. hij/zij gaat/gaan weg en je bereidt een presentatie voor met idd oa pva inhoudelijke oplossing, kostenplaatje, of wat jij goed dunkt op zo'n moment.IndoBoy schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:26:
[...]
Ik neem aan dat je er dus niet doorheen bent gekomen? Kun jij vertellen hoe dat rollenspel. Wat voor vragen kreeg je? Wat moest je precies doen? Ik hoorde iets van een plan van aanpak.
Jouw doel is om een oplossing te verkopen die hun probleem oplost en die zij accepteren, net als bij een echte klant...
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
Dit is eigenlijk niet zo vreemd toch? Zolang je jezelf verder kunt ontwikkelen en leuk werk hebt is het salaris ondergeschikt. Wanneer je jezelf ontwikkeld groeit dat vanzelf.IndoBoy schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:24:...Ik merk ook bij de verschillende sollicaties dat ze elke keer zeggen dat ik wel ervaring heb maar geen relevante ervaring. Hierdoor kom als junior binnen met ook weer een junior salaris.
Uhm, ik denk je mijn situatie niet zo goed begrijpt. Ik heb een gezin. De meesten die afgestudeerd zijn hebben geen kind. Hoogstens een vriendin. De meesten zullen ook nog verdere vaste lasten hebben, maar gewoon bij hun ouders wonen. Salaris is voor mij dus minstens zo belangerijk.Roenie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:22:
[...]
Dit is eigenlijk niet zo vreemd toch? Zolang je jezelf verder kunt ontwikkelen en leuk werk hebt is het salaris ondergeschikt. Wanneer je jezelf ontwikkeld groeit dat vanzelf.
Je vraagt jezelf af wat te kiezen. Neem het me niet kwalijk wanneer ik mijn mening geefIndoBoy schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:51:Uhm, ik denk je mijn situatie niet zo goed begrijpt. Ik heb een gezin. De meesten die afgestudeerd zijn hebben geen kind. Hoogstens een vriendin. De meesten zullen ook nog verdere vaste lasten hebben, maar gewoon bij hun ouders wonen. Salaris is voor mij dus minstens zo belangerijk.
En als je situatie echt zo is dat je voor het geld gaat, dan hoef je opties hier ook niet voor te leggen natuurlijk. Dan kun je het beste alleen naar het salaris kijken.
Ik sta open voor elke mening zowel positief als negatiefRoenie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:13:
[...]
Je vraagt jezelf af wat te kiezen. Neem het me niet kwalijk wanneer ik mijn mening geefEn ik begrijp je situatie wel. Ik zeg alleen dat het verschil in salaris soms niet op weegt tegen de arbeidsvreugde. Wanneer je kiest voor leuk, maar iets minder betaald werk zul je keuzes moeten maken hoe je het verschil gaat besparen. Maarre, hoe groot is het verschil in salaris eigenlijk?
En als je situatie echt zo is dat je voor het geld gaat, dan hoef je opties hier ook niet voor te leggen natuurlijk. Dan kun je het beste alleen naar het salaris kijken.
Als ik kijk tussen beloning van Conquestor en mij huidige werkgever dan ga ik er netto niet op vooruit. Misschien zelfs op achteruit. Mijn huidige werkgever biedt een hogere leasevergoeding en betaaldt meer aan zorg en persioen. Bij Conquestor krijg ik echter een hoger salaris wat ervoor zorgt dat ik netto ongeveer gelijk kom te staan. Over één ding waren allebei de bedrijven het wel eens ik moet weg bij mijn huidige werkgever. Ze denken dat ik anders blijf hangen in mijn huidige functie en mijn leeftijd mij zal belemmeren om dus een soort switch te maken.
Ik zit dus nu te twijfelen om of verder te zoeken, tweede ronde Conquestor of misschien toch nog bij mijn huidige werkgever in een andere divisie c.q. business unit wat te zoeken. Dat gaat alleen lastiger dan ik had verwacht.