tv kaart in samenwerking met vga onboard

Pagina: 1
Acties:

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 16:41
Ik heb een p3 1 Gig met vga onboard. (heeft jammer genoeg geen apg slot)
Hier wil ik een pci tv kaart indoen om af en toe wat van tv op te nemen en te kijken.
Zelf dacht ik aan een hauppauge pvr500 mce om hem eventueel later in een mce systeem te bouwen.
Gaat dit werken; kan namelijk nergens vinden of een tv kaart met vga onboard overweg kan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan werken. Het nige waar je wel mee zit is dat je je PC niet rechtstreeks op je TV aan kunt sluiten, tenzij je onboard VGA een TV-out heeft. Of die PVR500 moet dattoevallig hebben, ken de specs niet van dat ding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Anders is een FX5200 in PCI variant een leuke optie om het beeld naar je tv te toveren

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:51:
Anders is een FX5200 in PCI variant een leuke optie om het beeld naar je tv te toveren
Lezen! Hij wil tv IN, niet TV out!

Ik denk eigenlijk dat dit niet echt een probleem mag zijn. Als je PC in staat is om DVD's af te spelen gaat een dergelijke TV kaart ook werken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 16:41
Het enige wat ik ermee wil zijn kinderprogramma's van tv opnemen en omzetten naar divx zodat ik ze met xbmc ( xbox) op tv kan bekijken.
Heb nog een snellere pc staan, alleen zijn alle pci sloten vol.
Daarom wil ik een tv kaart in mijn oude p3 pc zetten om op te nemen en daarna branden of streamen naar mijn andere p4 pc om ze om te zetten naar divx.
Alleen ik moet wel zeker weten dat ik beeld zie op mijn onboard vga in samenwerking met een tv kaart.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Technisch gezien is er geen verschil tussen een onboard en insteek videokaart.
het enige verschil is een connector.
(Soms zit het ding in de chipset verwerkt, maar dan nog zit hij keurig netjes op de AGP aangesloten, anders zou het ding namelijk helemaal niet meer performen)

Gaat prima werken dus.

Verwijderd

deepspace schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:38:
[...]

Lezen! Hij wil tv IN, niet TV out!

Ik denk eigenlijk dat dit niet echt een probleem mag zijn. Als je PC in staat is om DVD's af te spelen gaat een dergelijke TV kaart ook werken.
Ja ik las, nie gaan schreeuwen hoor :P Ik bedoelde om buiten die tv tuner card (wat ie eigenlijk wou) ook het beeld naar zijn tv te toveren, en als het niet anders kan omdat her geen vide-out aanwezig is, die FX5200 te overwegen

Anyway, dat blijkt nu niet meer nodig te zijn.
Die tuner kaart gaat gewoon werken
Pagina: 1