-- Altijd blijven prutsen --
Hoe stel ik de IP adressen in enzo.. ik ben dus een eerste rangs beginneling.
Verwijderd
Ik ben het eens met martijn, en om te kunnen gamen hoeft eigenlijk alleen het kabeltje er maar in te zitten.
Kijk eerst ff hier ofzo.
Mare als je idd gebruik maakt van de search dan zal je waarschijnlijk al jouw vragen beantwoord zien.
Overigens wil ik je meteen ff wijzen op het bestaan van de FAQ. Als je deze doorneemt, dan weet je meteen wat je wel en wat je niet kunt maken in het GoT forum.
Verder zou ik zeggen:'Wees welkom en veel plezier op GoT'
Mare als je idd gebruik maakt van de search dan zal je waarschijnlijk al jouw vragen beantwoord zien.
Overigens wil ik je meteen ff wijzen op het bestaan van de FAQ. Als je deze doorneemt, dan weet je meteen wat je wel en wat je niet kunt maken in het GoT forum.
Verder zou ik zeggen:'Wees welkom en veel plezier op GoT'
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Op de sitecom site zelf kan kun je iedergeval dit www.sitecom.nl/support/LANdutch.doc document lezen waarin een korte uitleg staat over instellen van je netwerk.
Verwijderd
Als IP adressen worden vaak 192.168.0.x gebruikt (instellen bij properties van TCP/IP). Subnetmasker kan 255.255.255.0
Dit zit in de kleinste klasse, en is dus zeer geschikt voor huis netwerkjes.
Installeer als protocol dus TCP/IP, de rest is niet nodig.
En als client 'client for m$ networks'.
Voor de rest nog even file and printer sharing aan zetten, en je kunt netwerken.
Dit zit in de kleinste klasse, en is dus zeer geschikt voor huis netwerkjes.
Installeer als protocol dus TCP/IP, de rest is niet nodig.
En als client 'client for m$ networks'.
Voor de rest nog even file and printer sharing aan zetten, en je kunt netwerken.
Niet zo simpel dus. FoggyFreek heeft gelukkig wel door, dat hij het TCP/IP protcol moet installeren om Quake te kunnen spelen over het LAN. De configuratie laat ik hem liever eerst zelf uitzoeken. Als het kan met behulp van de search, zodat hij meteen leert hoe we hier op GoT werken. Maar alleen kabeltje aansluitenOp donderdag 25 januari 2001 17:47 schreef -polle- het volgende:
Ik ben het eens met martijn, en om te kunnen gamen hoeft eigenlijk alleen het kabeltje er maar in te zitten.
Heal the internet ...
Verwijderd
opvallend hoeveel keer het woord "search" wordt gebruikt in deze topic(en in heel het forum trouwens).
als je nou gewoon iemand helpt en niet de hele tijd zit te zeuren over search dan is er misschien nog wat te vinden met de search behalve het woord search.
(4x "search" in 1 post!!)
En nu over de topic:
je moet bij netwerk in configuratiescherm bij het tcp/ip protocol verschillende ip's invoeren, bv: 192.168.0.1, 196.168.0.2 enz.
en als subnetmask: 255.255.255.0
en dan bij de clients, bij gateway het ip van de server.
Je kan ook een dhcp server gebruiken, maar ik vind vaste ip's toch makkelijker voor een klein netwerk.
(zal nog wel iets vergeten zijn, maar als ik daar achter kom edit ik wel)
als je nou gewoon iemand helpt en niet de hele tijd zit te zeuren over search dan is er misschien nog wat te vinden met de search behalve het woord search.
(4x "search" in 1 post!!)
En nu over de topic:
je moet bij netwerk in configuratiescherm bij het tcp/ip protocol verschillende ip's invoeren, bv: 192.168.0.1, 196.168.0.2 enz.
en als subnetmask: 255.255.255.0
en dan bij de clients, bij gateway het ip van de server.
Je kan ook een dhcp server gebruiken, maar ik vind vaste ip's toch makkelijker voor een klein netwerk.
(zal nog wel iets vergeten zijn, maar als ik daar achter kom edit ik wel)
edit:
Netbeui installeren zodat ze elkaar zien in netwerkomgeving.
Netbeui installeren zodat ze elkaar zien in netwerkomgeving.
Excuseert u mij voor deze flame, maar het moet even.
[flame]
jezus man, je doet HTS Informatica en je weet niet hoe je ip adressen onder windows in kunt stellen ?? whaaaa
[/flame]
Ik dank u allen voor het begrip,
MVG,
Phantom
[flame]
jezus man, je doet HTS Informatica en je weet niet hoe je ip adressen onder windows in kunt stellen ?? whaaaa
[/flame]
MVG,
Phantom
[zwaarofftopic]
[/zwaarofftopic]
Sorry hoor, maar ik kon het niet laten
Je zoekactie naar 'search' leverde 3911 resultaten op...opvallend hoeveel keer het woord "search" wordt gebruikt in deze topic(en in heel het forum trouwens)
[/zwaarofftopic]
Sorry hoor, maar ik kon het niet laten
Ik moet hier toch ff op reageren. Het uitleggen van de search functie en het niet compleet voorkauwen van oplossingen kan ook heel behulpzaam zijn. Mensen moeten wel bewust zijn waar ze mee bezig zijn. Dus laten we zeggen, dat mijn postings als educatief bedoeld waren. Niet om de topicstarter af te zeiken ofzo.Op donderdag 25 januari 2001 20:57 schreef SirCommieBastard het volgende:
opvallend hoeveel keer het woord "search" wordt gebruikt in deze topic(en in heel het forum trouwens).
Heal the internet ...
Schattig hoor, maar ik doe ook HTS Informatica en als je daar een ding niet leert dan is het wel het instellen van de netwerkinstellingen van Win98. Je leert programmeren, logica, informatica in de theorie en management en that's it. Weinig praktijk op programmeren na dus.Op donderdag 25 januari 2001 21:03 schreef Phantom_ het volgende:
Excuseert u mij voor deze flame, maar het moet even.
[flame]
[/flame]
MVG,
Phantom
Tja, ik moest ook ff op mijn hoofd krabben, want ook ik begreep dit kennis tekort ff niet. Maar dat kwam ook, omdat ik tijdens mijn studenten tijd ook veel aan het prutsen was met pc's en netwerken. Die kennis deed ik dus al in de praktijk op. FoggyFreek moet wat dat aangaat natuurlijk nog beginnen met het vergaren van deze kennis.Op vrijdag 26 januari 2001 02:14 schreef TimMer het volgende:
[..]
Schattig hoor, maar ik doe ook HTS Informatica en als je daar een ding niet leert dan is het wel het instellen van de netwerkinstellingen van Win98. Je leert programmeren, logica, informatica in de theorie en management en that's it. Weinig praktijk op programmeren na dus.
Mare laten we wel wezen. Het klinkt erg raar als iemand met HTS-I de networking basics niet kent.
Mare bij deze krijgt FoggyFreek voledige support met het installeren van zijn LAN.
Heal the internet ...
Verwijderd
oops das gelukig verleden tijd win me mag dan zo af en toe crashen maar voor netwerken hoef je aleen maar internet verbinding delen te installen en hupsee het werkt
maare guys help us newbies nou effe ja hij had ook kenne zoekn maare is het nie zo dat deze forums er onder andere zijn om elkaar te helepn ?
maare guys help us newbies nou effe ja hij had ook kenne zoekn maare is het nie zo dat deze forums er onder andere zijn om elkaar te helepn ?
Jongens, bedankt.
Ik heb gehoord gekregen wat ik horen wou.
En dat over mijn HTS informatica, daar begin ik maandag mee, dus ervaring is er nog niet.
ik heb in mijn leven nooit meer dan een computer gehad (Lijkt mij ook normaal) dus networking is gewoon een nieuw gebied voor mij. bedankt voor alle uitleg.;)
Ik heb gehoord gekregen wat ik horen wou.
En dat over mijn HTS informatica, daar begin ik maandag mee, dus ervaring is er nog niet.
ik heb in mijn leven nooit meer dan een computer gehad (Lijkt mij ook normaal) dus networking is gewoon een nieuw gebied voor mij. bedankt voor alle uitleg.;)
Pagina: 1