Toon posts:

Register Globals met putty

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal
Ik ben nu al een tijdje bezig met proberen register globals aan te zetten via putty.
Dit is dan ook gelukt alleen niet helemaal. In putty staat dat register globals aan staat,
omdat ik dit zelf aan heb gezet. Maar als ik phpinfo() bekijk dan staat er nog steeds dat register_globals uit staat.

Dit is de eerste keer dat ik met putty werk dus ik weet niet of ik het goed gedaan heb?

Ik heb gebruik gemaakt van de command: nano php.ini
toen heb ik replace gebruikt en daarna php.ini gesaved.

er stond ook 2x register_globals off ik heb deze beide aangezet.

ps. is het echt zo onveilig als register_globals aan staat?

Greetz,

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 20:14 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Apache gerestart?

En waarom wil je 't aan hebben dan? Is er een ouderwets PHP-script wat het nodig heeft? Kun je dat script eventueel niet aanpassen? :)

En mocht 't slechts een bepaald script zijn wat 't nodig heeft, dan kun je register_globals altijd nog in httpd.conf (of misschien zelfs in een .htaccess?) aanzetten per directory, zodat alleen dat ene script 'onveilig' is en niet meteen ál je scripts.

Overigens heeft 't geen moer met Putty te maken, Putty is slechts een SSH-client. Dat transporteert alleen maar naar je server wat je typt en vica versa, maar meer doet 't niet..

[ Voor 150% gewijzigd door Osiris op 17-05-2006 20:18 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niks met Putty te maken, maar met dingen instellen via de shell in Linux. ;)

Je kan een aantal dingen fout gedaan hebben. Om te beginnen zou je de verkeerde php.ini veranderd kunnen hebben. Voer deze commando's even uit:
updatedb
locate php.ini

Je krijgt dan alle plaatsen te zien waar een php.ini staat.

Daarnaast moet je Apache opnieuw opstarten. Volgens mij was het commando daarvoor apachectl -k restart, maar dat zou je zelf even moeten nazoeken. Tik daarvoor man apache2 of man apache in.

Mocht je er met deze tips nog niet uitkomen, dan kun je een nieuw topic openen in Non-Windows Operating Systems, waar dit soort vragen eigenlijk thuishoort. ;) Zie ook Waar hoort mijn topic?.:)

edit:
En inderdaad, register_globals aanzetten is niet slim. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 17-05-2006 20:21 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.