[Opel Astra H] - aftappen head-unit?

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Aangezien we hier op Tweakers zitten, hoop ik hier nog een creatieve oplossing te horen voor het probleem wat me nu al bijna 4 maanden "achtervolgt".

Ik heb sinds januari een Opel Astra H voorzien van de CD70-headunit. Dit is een alles-in-een pakket met MP3/CD-speler, navigatie en dergelijke. Verder is de auto voorzien van een flink aantal (redelijk goede) speakers af fabriek en daar kan ik mee leven. Maar, gezien het feit dat ik graag muziek luister met een zware bas, zat ik eraan te denken om een subwoofer in te laten bouwen maar volgens mij is de algemene consensus: "dat kan niet".

De Opel-dealer wil of kan mij na 3x vragen geen antwoord geven over hoe de headunit in elkaar zit en een gerenommeerde car-audio-zaak in Leiden heeft nog geen ervaring met dit type auto. Dus, bij deze dan de vraag:

- kan ik een sub achterin laten leggen?
- zo ja, hoe/waar moet deze afgetapt worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

JT

VETAK y0

Ja, die kan je achterin leggen. Hoe dan ? Op de meeste car hifi versterkers zitten zogenaamde "high level input", wat inhoud dat je daar gewoon de kabeltjes op kan aansluiten die normaal naar je speakers gaan. Zo krijgt je versterker dan het audio signaal. Het is niet de meest ideale oplossing maar het werkt wel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
JT schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:05:
Ja, die kan je achterin leggen. Hoe dan ? Op de meeste car hifi versterkers zitten zogenaamde "high level input", wat inhoud dat je daar gewoon de kabeltjes op kan aansluiten die normaal naar je speakers gaan. Zo krijgt je versterker dan het audio signaal. Het is niet de meest ideale oplossing maar het werkt wel.
Werkt dat ook voor subs die hun eigen versterker "ingebouwd" hebben?

En wat ik uit je verhaal begrijp: knip kabeltje van headunit naar deurspeaker in tweeen en maak een splitsing naar de deurspeaker en naar de versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kan een actieve sub gewoon aansluiten op de kabels van je achterspeakers hoor :) Geen probleem.

Je hebt trouwens een Astra-H. Een G heeft geen CD70 systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Timmert schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:21:
Je kan een actieve sub gewoon aansluiten op de kabels van je achterspeakers hoor :) Geen probleem.

Je hebt trouwens een Astra-H. Een G heeft geen CD70 systeem..
Nou je het zegt; dit is echt een onwaarschijnlijke type-fout... |:( |:( 8)7 8)7 Ik heb inderdaad een Astra H

offtopic:
Bedankt voor de correctie; ik maak ff een modje wakker

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 17-05-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04
MAX3400 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:24:
offtopic:
Bedankt voor de correctie; ik maak ff een modje wakker
Je kan zelf ook post editen middels de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Een versterker met high-level input gebruikt het versterkte signaal gewoon als ingangssignaal. Hij houd er gewoon rekening mee dat dit een sterker signaal is en zal dan ook een andere versterkingsfactor gebruiken. Dit doet verder niets af aan de versterking. Je verliest alleen een tikkeltje kwaliteit (2x versterken = 2x vervorming) en je hebt niet de mogelijkheid om de sub onafhankelijk te regelen (tenzij je graag tijdens het rijden aan je versterker rommelt :+ )

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

JT

VETAK y0

Timmert schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:21:
Mits die sub dan een high level input op de amp heeft zitten ja :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat de meeste wel hebben, volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:06
In het uiterste geval dat deze er niet op zit is er met een klein beetje werk ook nog wel een high- naar low-level converter tussen te bouwen.

Caliber maakt die dingen bijvoorbeeld. Deze zijn te krijgen bij zaken die ook versterkers en luidsprekers voor in de auto verkopen (volgens mij zelfs bij de halfords).

If it ain't broke, fix it till it is...

Pagina: 1