[HTML] Ruzie met form

Pagina: 1
Acties:

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Met betrekking tot onderstaand stukje HTML:
Ik dacht, als de height van de header-div en de main-div bij elkaar opgeteld nu 100 zijn, dan krijg ik geen scrollbalk aan de rechterkant. Maar die krijg ik dus wel. Ik vermoed dat het aan het form ligt dat ik gebruik (als ik die weghaal "klopt" het wel). Doe ik iets fout? Of is er een oplossing hiervoor?

Het onderstaande stukje HTML:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<DIV id=header style="HEIGHT: 10%; BACKGROUND-COLOR: #ffff00; overflow: none;">
  &nbsp
</DIV>
<DIV id=main style="HEIGHT: 90%">
  <FORM>
    <DIV id=main_top style="HEIGHT: 90%; POSITION: relative; BACKGROUND-COLOR: #00ff00">
</DIV>
    <DIV id=main_bottom style="HEIGHT: 10%; POSITION: relative; BACKGROUND-COLOR: #00ffff">
</DIV>
  </FORM>
</DIV>

[ Voor 46% gewijzigd door Peopeo op 17-05-2006 20:35 ]

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

offtopic:
Je kunt je code voor de leesbaarheid tussen [ code ] [ / code ] tags zetten ;)

Je moet uiteraard ook de margins van de divs aanpassen, die eigenschap geeft de ruimte tussen twee objecten aan. Zet die eens op nul? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
CodeCaster;

Bedank voor de reply.

Ik heb daardoor de oplossing gevonden, alleen vind ik die een beetje vreemd. Ik heb namelijk eerst geprobeerd om de margin van de divs op 0% te zetten, maar dat gaf niet het gewenste resultaat.

Ik heb daarna echter geprobeert om de margin van de form op 0% te zetten, en dat gaf wel het juiste resultaat.

Ik dacht dat een form niet iets visueels was? Of moet ik me dan beter ergens op gaan inlezen?

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een form is een blocklevel-element net als een div. In tegenstelling tot div's echter geven de meeste browsers een form-element default margins.

Intentionally left blank

Verwijderd

zorg ook dat je nesting goed is, want dat klopt natuurlijk ook van geen kanten

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:17

L01

en voor xhtml even alles met kleine letters typen,; <DIV> -> <div>

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Mr._Superior schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:53:
en voor xhtml even alles met kleine letters typen,; <DIV> -> <div>
XHTML wordt het niet zomaar door alleen maar kleine tags hoor. Netjes beginnen met doctype declaration, net stylesheetje, alle "instellingen" tussen aanhalingstekens (dus niet id=main, maar id="main"), en natuurlijk moet de logica ook nog compleet zijn.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:17

L01

ja ok, maar het is alvast een begin he, ik zie namelijk niet heel zijn code staan...

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Pagina: 1