Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gammel calculatortje fixen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een calculatortje van 13 in een dozijn. Het glazen displaytje en de print zijn met elkaar verbonden via een folie waar dikke grijze lijntjes op aangebracht zijn.

Aan een kant laat het folie zo goed als los van het glas waardoor het getal aan die kant hapert.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dat weer een tijdje kan laten werken? Bv een onschuldig soort lijm?

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
een nieuwe calculator van 13 in het dozijn kopen? anders probeer plakband, superlijm, maar zorg wel dat 'ie verbinding blijft maken

Verwijderd

Topicstarter
Qua nieuwe: ik probeer dingen te fixen zolang het kan, milieu en zo.

Plakband erop lijkt me te weinig contact maken, dus ik dacht meer aan een dun soort lijm die niet geleid. Ik ben bang dat als ik er gewoon iets opsmeer, het meteen naar de eeuwige calculatorvelden kan.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 10:47
Er bestaat geleidende zilverlijm om de achterruitverwarming van een auto te repareren. Ben alleen bank dat je voor de prijs van 1 zo'n potje 500 calculators kan kopen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel zo'n potje liggen (voor bewaterd natural keyboard, Hfl 35) maar het gaat nu om de bevestiging van het plastic reepje (waar intacte strepen opstaan) met het glas van de display.

Verwijderd

trail and error

Ofwel, gewoon proberen lijmen...
Ofwel de creative kant uitgaan en die lcd display voor wat anders te gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Error! Gewone lijm geprobeerd, en het hele ding kwam los.

Maar wel geprobeerd! :)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
de oplosmiddelen in de lijmm hebben waarschijnlijk het folie opgelost...

en als je het milieu wilt sparen, kun je beter geen lijm gebruiken... dat is op zich al heel slecht voor het mileu...

U vraagt, wij antwoorden.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je dat met een strijkijzer kan fixxen. Tussen wat velletjes papier leggen en dan voorzichtig verwarmen met een strijkijzer.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:10:
trail and error

Ofwel, gewoon proberen lijmen...
Ofwel de creative kant uitgaan en die lcd display voor wat anders te gebruiken...
moet dat niet trial and error zijn ? ( en je naam ook ? ) :)

Ad Astra Per Aspera

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Tenesmia schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:30:
[...]

moet dat niet trial and error zijn ? ( en je naam ook ? ) :)
Loooool _/-\o_

Ik snap ook niet waar die fout vandaan komt, een trail is een spoor. En iedereen altijd maar zeuren of ik spoor wou woorden in CS clan X

On topic: Kan je het niet op een 'mechanische' manier vast maken? Dus vastklemmen met 1 of ander

Hier komt iets hips te staan

Pagina: 1