[netbeans] Hoe verbinding maken met embedded derby database?

Pagina: 1
Acties:

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:12
Hallo,

Voor een opdracht waarbij gebruik gemaakt moet worden van een embedded database ben ik bezig om Apache Derby aan de praat te krijgen.
Mijn connectie klasse in java werkt naar behoren, een database connectie wordt gemaakt en het uitvoeren van query's is mogelijk. Deze code voer ik uit via D:\testcode\database, hierin wordt ook de database "testdb" aangemaakt door java.

Omdat het beheren van een database niet echt handig is enkel en alleen via java code wou ik deze gaan beheren met NetBeans (hier zitten Derby opties in mee geleverd).

Via Tools -> Options -> Advanced -> Server and External tool settings -> Derby Database heb ik de instellingen voor derby ingesteld:

Derby Location: D:\testcode\database\db-derby-10.1.2.1-bin
Database Location: D:\testcode\database\

Als ik nu in netbeans via de Apache Derby (embedded) driver een verbinding naar mijn database op wil zetten krijg ik de melding "Database 'testdb' not found" terwijl deze toch echt aanwezig is in D:\testcode\database\

Dit is de eerste keer dat ik met een embedded database werk, ik zal dus wel wat fout doen, maar ik kan het zo snel niet zien. Ik heb ook gezocht naar andere admin tools om een embedded database te beheren, maar deze kon ik niet vinden. Is er iemand die de fout ziet?

...

• IceM
Kickerdekick .... niemand die hier iets van af weet?

...

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Hmm, misschien moet je de Derby Location veranderen in de root van de installatie?
Op het eerste gezicht D:\testcode\database\

Verder is het enige wat ik van Derby weet dat het het eerste was dat ik uit mijn Geronimo server gesloopt had en kan je denk ik dus niet verder helpen.
------
Ik gebruik MyEclipse. Daarin zit ook een DB Explorer. Misschien kun je daarmee naar een Derby DB connecten.

[ Voor 20% gewijzigd door JKVA op 19-05-2006 21:36 ]

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• IceM
De derby location veranderen werkt niet, dan kan NetBeans de derby drivers niet vinden en kan ik uberhaubt geen verbinding maken met een derby database. MyEclipse zal ik eens proberen.

...