Probleem met Belkin 802.11g router

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-04 15:57
Hallo, allereerst zijn er 2 mogelijke dingen aan de hand hier, de eerste is dat ik een n00b ben en dit pas me eerste router is en dat ik het gewoon verkeerd ingesteld heb. De tweede is dat het apparaat gewoon stuk is.

Ik heb een belkin 802.11g router (Belkin direct link) en die heb ik vandaag met pijn en moeite zitten instellen. 5 min werk zeggen ze dan, meer 10 uur inmiddels. Ma goed. Ik heb een adsl abo bij planet en heb een Speed touch home adsl modem en die gaat naar de router, router maakt verbining voila, het huis kan internetten. Voorheen gebruikte we me moeders pc als server en dat werkte prima. Maar me zusje heeft laptop dus wil ze wireless inet.

Nu komt het probleem. Sinds ik dit allemaal draaiende heb is me internet onwijs traag. Haalde ik gister met ICS nog 640k van een ftp nu ben ik gecapped op 40k. En erger nog, al zet ik een torrent programma aan, dan is me hele verbinding gewoon dicht en disconnect hij ook zo maar. Iemand zei al update de firmware, dus dat ging ik proberen, dus die zooi gedownload, krijg je de firmware die je gedownload heb is incompatible met je router. Toen dacht ik: WTF! aangezien die router zelf die firmware downloadde :S

Wat ik al zei het probleem zal vast bij mij liggen dat ik wat verkeerds ingsteld heb of iets anders raar of die router is gewoon te vaag voor woorden en ik moet een andere. Behalve natuurlijk als iemand iets weet of gehoord heeft over het probleem wat ik heb en me hier mee kan helpen. Dat zou zeer gewaardeerd worden :)

Jeroen van der Veen

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383